Som en kork i mörkret

2013-03-1310:57:00
Kvällen bjöd på löpning. Bjöd och bjöd.. jag stack ut på eget initiativ. Det hade blivit mörkt och kallt ute igen så letade fram min gula fina skimrande väst och slängde på. Men jag har insett att även med väst så syns man inte om det inte finns ljus ute. Så planen har funnits nu ett bra tag på att sätta dit lite lampor, men det har ännu inte blivit av. Men jag kunde sätta fast en liten lampa på magen åtminstone så syns man lite bättre. Handskar på och mössan.. mössan ja.. var fan har jag mössan? Happ, den är uppenbarligen redan nerpackad. Aja.. får väl försöka att hålla mig varm.
 
 
Hörlurar på, musik på och out we go. På med klockan och ut och möt mörkret med min lilla lampa. Jag har hållt hyfsat tempo nu varje gång men jag vill hålla ett lägre tempo där jag inte anstränger kroppen alltför mycket och egentligen ha mer distans. Bestämde mig för att hålla 5:10-5:20 tempo rätt igenom och aldrig hamna under 5:00 min/km. Såhär i efterhand ser det ut som jag lyckades väldigt bra med detta och slutade på 5:10 i tempo. Distansen blev inte lång utan kom hem igen efter 11 km och slutade på en tid på 56:58. Jag hade en medelpuls på 160 och pikade på 172 så pulsen låg på en bra och behaglig nivå rätt igenom. TE (Training Effect) som alltid legat på 5 hamnade på 4.6. Så den var också väldigt nöjd med mig. TE is pleased.
 
Men passet höll på att sluta tidigare. Efter 3 km så dämpades ljudet i vänstra luren avsevärt så det knappt hördes. Sånt irriterar mig för det blir så skevt med all ljud på ena sidan och helt stum på andra. Efter 4 km så började ljudet att bara spelas i små omgångar på 1 sekund. Glapp i kontakten. Snart så försvann det helt. Verkligen! Så det blir till att rota fram kvitto och reklamera. Fast först ska jag testa den igen och med andra enheter så det inte är kontakten på mobilen som strular. Detta kom jag på långt efteråt och sen sov jag så.. ska se om jag minns det ikväll.
 
Fick ungefär samtidigt problem med mitt vänstra smalben. Det gjorde ont. Väldigt ont. Men släppte några hundratal meter längre fram, ungefär när jag lyckats peta in hörlurarna i min magficka så de inte störde längre. Så jag fortsatte och det blev 11 km. Nu såhär morgonen efter känner jag väldigt mycket av smalbenet så... det blir både frivillig och ofrivillig vila fram till loppet på söndag. Hade tänkt springa antingen torsdag eller fredag men nu verkar jag fullt upptagen dessa dagar och om nu benet ska få vila lite så.. blir det inget mer innna loppet på söndag. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0