2 poäng till!

2013-05-2309:45:13
Igår blev det ett bra pass på gymmet och körde slut på både axlar och triceps. Men av någon besynnerlig anledning tyckte jag att det var en strålande idé att köra burpees när jag kom hem på eftermiddagen. Hade en utmaning att köra 75 stycken på under 7 minuter. Så jag körde på direkt när jag kom hem och hann med 78 stycken på strax under 7 minuter. Hade nog hunnit med en till men jag var så slut att jag tyckte det fick va. Men bara sådär så var man klar med ännu en av våra utmaningar.
 
Däremot ska man inte göra burpees barfota på ett golv med en liten liten tun tun tun list mitt i. Det skaver upp skinnet på stortån. Märkte det inte förrän efter jag var klar, det kändes lite udda under högerfoten. Inget farligt men för att inte det skulle fastna skit och annat så satte jag plåster.. som ett plåster på såret.
 
Men det är väl helt ok att köra dessa två under en dag, men jag hade även bokat in så två timmar senare var jag på¨g ner till gymmet för att köra yoga. De brukar kräva lite ork i armarna men jag var bokad och klar så hur illa kan det bli.
 
Inte så illa faktiskt. Tror vi körde yoga vid namn Hatha. Solhälsningar, hundar och en del knutar. återigen fick jag bekräftat att jag är precis så ovig som jag känt att jag är. Vissa "knutar" gick bara inte att få till. Som att knyta ihop händerna och sätta handflatorna mot varandra. Handflatorna! De var ju inte ens vid samma riktnr från varandra. Såg ut som jag hade en sjuk klängväxt framför ansiktet medan jag gungade upp och ner. Jag förstår inte heller vad som är så fantastiskt med stående hund. Den är inte skön.
 
 
Men en del gick bra, i mitt huvud kändes det som jag hade ståtlig hållning och precis så rak eller skev som man ska vara. Men det överlevdes och tror jag nästan somnade vid avslappningen i slutet på passet. Till det behagliga ljudet av ett hårt cirkelträningspass/crossfit på andra sidan väggen. Det small och det visslades och det stönades och suckades. Härligt!
 
Men nu så fick jag en timme yoga och med det ännu en utmaning avklarad. Så nu är jag uppe på 7 poäng och delad förstaplats. En månad kvar och jag har änglahopp (har jag sett att ett svenskt namn på det kan vara) kvar att sätta igång med. Har 1000 stycken att göra så bäst snart att sätta igång. Mina chins har jag precis kommit förbi halvvägs så behöver öka tempot lite på dessa också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0