Midnattsloppet Malmö

2013-05-3113:20:00
Blev påmind idag om att det är sista dagen att anmäla sig till midnattsloppet i Malmö idag, iallafall till ordinarie pris. Därefter så ökar de på priset och det är väl lite onödigt för mig kan man tycka.. gör jag iallafall. Så även om jag velat lite fram och tillbaka så bestämmer man sig ganska fort när det väl gäller. Sagt och gjort, jag är nu anmäld till Midnattsloppet i Malmö! Whoppa! Där ska vi sätta rekord tycker jag. Ner mot 40 strecket, shit jag måste springa till dess.
 
Anmälde mig i grupp 1C. Velade mellan 1B eller 1C men C är ändå mellan 40-45 min och ställer jag mig långt fram där kan jag nog hitta folk att jaga. B var under 40 och även om det är dit jag vill så tror jag att jag kommer att drivas på alltför fort redan vid start. Jag chansar på att jag har 40-45 gruppen och ställer mig långt fram. Jagar de som springer om istället och försöker hålla mig före truppen så borde jag kunna sikta in mig på 40 utan att stressas iväg alltför hårt i början. Det är planen nu iallafall, få se om 90 dagar.
 
Bara sprungit ett lopp innan och det var i Danmark, Fredriksberg. Kul. Minns det regnade vid starten så hade en tjock keps på mig som jag sen sprang med i hand. 2 varv genom Köpenhamns zoo. Skitkul även om många av djuren redan gått och lagt sig. Någon ungdomsförening som delade ut vatten som istället för detta stod och klappade och hoppade. Så vatten blev det inte mycket av, förutom regn då. Efter loppet var slut bytte jag om på McDonalds och hade en lång konversation med försäljaren om att jag ville ha varm choklad då jag var lite frusen.
 
Efter många ihärdiga försök att säga "varm choklad", "chokolaede" m.m sken han äntligen upp, tog ett skutt upp på tårna och skrek överlycklig i huvudet på mig! "AH KAKAO!!" Den känslan.. sitter i.. länge..

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

"bara sprungit ett lopp tidigar" Det stämmer väl ändå inte :P
Jag ska också springa midnattsloppet :D dock anmäld i startgrupp 50-55.

Svar: Ah, jo.. jag har ju sprungit fler lopp men bara ett midnattslopp ;)Trefligt! Då ses vi säkerligen på plats och förhoppningsvis även innan dess
Pierre

2013-06-01 @ 11:31:27
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0