Utan tv

2013-09-1914:51:00
Jag är sedan i lördags utan tv. Tänkte att jag skulle köpa mig en ny och sätta upp där den förra satt men har funderar mer och mer på att låta bli. Av två simpla, enkla anledningar.
 
1. Jag hittar inte den perfekta tv:n. Trodde jag gjorde det men efter lite mer undersökningar så skulle jag vilja kombinera två jag hittat.. retfullt.
2. Utan tv att fastna vid blir jag tvingad att göra annat.
 
Under min "värsta" träningsperiod som varade en 5-6 månader såg jag mer eller mindre aldrig på tv. Nu när jag har netflix och en platta så har den fått ersätta tv:n lite och kunnat underhålla mig till middag eller så. Kan se på något avsnitt på datorn innan man lägger sig, det får mig att koppla av lite. Men jag fastnar inte i soffan iallafall. Så tänkte jag kunde dra mig lite för att köpa en ny och satsa tiden på att komma ut och träna lite.
 
Nu är det bara sådär retfullt att istället för att då utnyttja hela helgen att kunna köra lite pass så verkar det som jag går mot en förkylning, behöver vila och det är ju så skönt att vila.. under en filt.. i en soffa.. till någon bra film. Får inspektera bokhyllan, kanske finns en bra bok jag inte läst än.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0