Månadsladdning för Lidingöloppet

2012-08-2917:42:00

Får be lite om ursäkt att det inte är något roligare, mer inspirerande att skriva om. Men just nu sker inte så mycket. De flesta loppen har varit för i år och nu stundar de sista som går om en månads tid. Lidingöloppet, det 3 mil långa loppet som avslutar min tredje Svenska Klassiker följt därefter eventuellt av Tjurruset som blir mitt första försök att frusta fram genom lera och stockar. Så det är löpträning när det hinns och just nu rätt så straight forward med löpning antingen i lite kuperad terräng, plan mark med lite mer distans och även en del intervaller. Nu hädanefter blir det betydligt mer terräng och jobbigare sådan också för att anpassas mer inför Lidingöloppet. Har en runda på 2,5 km med 140 m total stigning. Börjar med att på första 500 metrarna ta sig 40 m rakt upp, mer eller mindre. Perfekt träning för Lidingöloppet.

 

För att ha koll på min träning så använder jag mig av en Community som även hjälpte mig att komma igång med träning på riktigt, att stanna kvar i träningens underbara värld och även göda den lilla statistik-fanatikern i mig. Funbeat är en av många sidor på nätet för träningsglada människor. Bra registrering och dokumentering av sina träningspass. Här finns även ett väldigt bra forum där man kan lära sig både det ena och det tredje. Har själv snappat upp en hel del tips, trix och hjälp på dessa sidor och även försökt dela med mig av mina egna erfarenheter till folk som undrar. Bara litet tips om du vill ha koll på din träning digitalt.

 

Nur däremot blir det ut mot ett friluftsområde i närheten som har, enligt mig, riktigt sköna rundor i vacker skogsnatur. Rundor av lite olika distanser, från 1 km till 10 km per varv och gott och blandat däremellan. Det blir uppvärming och sedan försök till att coacha för intervallet. Första gången jag ska leka coach om man iofs bortser från en gång för något år sedan då jag blev draghjälp åt en kompis med, vad jag vet, gott resultat! Nu dock lite mer tekniskt så lite mer press att få det rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0