Nytt upplägg

2012-12-2110:40:50
Idag är det fredag och hade planerat.. eller ja.. tänkt ut lite nya övningar att köra istället för samma som jag numera alltid kört för att få lite variation både på träning och kanske på vilka och hur musklerna påfrestas. Så körde med de övningar som jag funderade ut under mitt förra pass och det gick lite långsamt och udda framåt. Dels för att det var nya övningar, vissa jag inte gjort innan eller på ett bra tag samt att jag visste inte hur mycket vikt jag skulle belasta med utan fick pröva mig fram. Så hann med 7 av tilltänkta 8 övningar.
 
Chins gick inte alls bra.. jag är lite för tung och för klen för att få det att fungera bra. Så när det tog stop gick jag över till negativa chins. Bröstpress med kabel-cross gick som förväntat, helt ok! Däremot stående rodd med skivstång gick inte alls. Ryggen skrek som fan och det gick bara inte att genomföra. Det irriterade mig rätt mycket och gjorde mig lite bitter men gick direkt över till kabel-rodd istället och körde en genomkörare där istället. Bicepscurl med kudde och z-stång gick bra när väl vikterna kalibrerats rätt.
 
 
Än så länge har passet gått.. framåt och utvecklande men inte som tänkt. Men det blir så om man planerar om och testar helt nytt, får testa sig fram lite. Därefter gick jag över till kabelmaskinen igen och körde tricepspress. Repen där är mycket behagligare att använda än på förra gymmet så lite mer plus! Gick utmärkt, inget helt ovanligt att utföra. Sänkte sedan fästet till mitten och körde utåtvändniningar och sedan sänkte fästet i botten för drag till hakan. Det som inte hans med idag var schrugs men det gjorde inte så mycket. Det blir bättre tid till nästa gång.
 
Såhär efter genomfört pass så ser jag att lite ändringar behövs göras och jag har sett en inriktning till det hela. Hälften av övningarna körs i kabelmaskin och jag tänkte editera därefter så fler görs med kabel så jag kan placera mig på en plats och köra att där. Då det finns två på plats kan man även kombinera och köra två övningar samtidigt (mixa in och köra varannan) så man sparar lite tid och slösar mer energi!
 
Så ha kvar bröstpress kabel-cross, tricepspress, utåtvändningar och drag till hakan. Sedan slänger jag till bicepscurl med kabel, omvända flyes kabel-cross och axellyft framåt kabel-cross. Jag tror vi kan börja där, se hur det går nästa gång. Finns det tid över kanske man kan klämma in någon ryggböj-historia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0