Plums!

2012-12-2720:56:56
Denna jul är första på länge som jag faktiskt önskade mig något och det var precis vad jag fick! En Garmin Forerunner 910. Yay! Jag tänkte skriva mer om den i ett senare inlägg. Men idag blev det till att inviga den och självfallet testar vi dess paradnummer, att regga simpass.
 
Jag cyklade ner till badet och hoppades lite på en 50 m bassäng men den var delad så ja.. en 25 m blev det men åtminstone djup och helt egen bana! Klockan sattes igång med ett pip och en vibration och sen simmade jag iväg. Skönt att äntligen få komma och simma igen men det gick fort att bli trött. Japp.. all träning har legat i dvala så.. äsch, det var kul likförbannat! Speciellt med ny leksak som "tvingade" mig till att ta längre pauser efter var 10:e längd för att kolla hur det gick för den.
 
Det blev 1,75 km simning och en sammanlagd tid på 47 minuter. Mycket pauser blev det och bröstsim är verkligen inte min grej. Tog 10 längder bröstsim och en av dem reggades som bröstsim och resten som frisim eller ryggsim.. min teknik är verkligen dålig, hehe. Dessvärre så missades min sista längd så istället för 1750 m blev det 1725 m. Borde lära mig ordentlig vändning i pool, kanske registreringen fungerar bättre på klockan också.
 
Väl hemma så blev det mer pyssel med klockan, att få upp samtliga data på min sida på garmin och kunna se allt. Nice! Det finns mycket att läsa av och skitkul att se ännu mer än bara längd och tid som man gjort innan. SWOLF har man fått nu också, ett tal som räknar ut ens effektivitet i simning. Antalet simtag plus tid i sekunder per längd. Mitt ligger då just nu på 46 och den ska vi pressa ner. Får leta upp vad ett bra SWOLF tal är. Vet att min bröstteknik höjde den ett par snäpp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0