Baka brownies

2012-11-1514:00:00
Igår blev det en ny löprunda. Då jag inte kommit ut på flera veckor så hade man fått en rätt så fin träningsvärk från i måndags, så en kortare runda för att värma upp kroppen och få igång den igen. Så blev en runda på 7 km, började med lätt 3 km i lätt medlut och sedan motlut hela vägen hem och det kändes. Benen var tunga och stumma. Både för träningsvärken från sist men även att jag inte ätit mycket alls under dagen, lågt med energi och var hungrig när jag stack. Men det gick.. varmt var det igår också.
 
När jag kom hem blev det middag och sedan bak. På fredag är det min tur att ha fredagsfika och jag tänkte bjuda på något lite.. bättre. Så efter lite tips från en vän till mig så testade jag det här receptet på brownies med lite nyttigare och bättre ingredienser. Det blev massiv shopping innan då jag saknade en hel del av ingredienserna som vanligtvis inte återfinns i ett skafferi.
 
Kan väl sammanfatta det med att antingen så misslyckades jag eller så fick jag det rätt men jag tyckte de blev väldigt torra. Jag följde receptet och tog det gånger 4 så det skulle bli så det räcker. Så inne i ugn 25 min, kände på dem och de kändes ok med sticka, men de blev torra. Det blev väldigt dyrt också. Så de är ett bättre alternativ men jag skulle nog behöva testa igen men det kostar lite för mycket för att leka med för min del just nu. Men gott med avokado och choklad.. smakar som mandelmassa med choklad, inte alls vad jag förväntade mig.
 
Men har fler intressanta recept och det blir till att testa ett annat nu på lördag redan. Men jag har en fråga till er som använder Stevia. Det är bättre än socker men det är ingen ersättning för socker, tycker jag personligen. Det smakar lakrits (vilket inte är en smak jag uppskattar) och inte alls sött så blir väl att söta med honung eller annat framöver. Stevia är inget för mig dessvärre. Men dessa kakor har så mycket choklad och kokos i sig så det smakar mer bitter choklad vilket är gott. Så vet inte om det är så givande att ha i Stevia.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Jag köpte Icas Stevia strö första gången och fattade inte varför alla pratade om konstig bismak och smak av lakrits för jag kände inte det. Sen testade jag ett annat när det första var slut och förstod helt plötsligt. s mitt tips, köp ICAs Steia strö! Inte samma bismak!

Svar: Ok, ska pröva det till nästa gång. Fick tips om något annat sötningsmedel också i lördags.. minns bara inte vad det var..
Pierre

2012-11-18 @ 20:24:03
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0