Fuck it! We do it live!

2012-11-0514:18:06

För några veckor sedan så slängde jag upp ett schema på min blogg, en plan på hur jag skulle träna hädanefter. Morgonpass och eftermiddagspass blandat med varierande pass för att komma i form inför kommande års alla möjliga lopp. Schemat baserades till stor del på tidigare träningsupplägg jag haft och som jag smått velat komma tillbaka till. I början på Oktober skulle jag fått igång planen och tränat därefter, men så blev det inte. Jag har haft lite problem sömnmässigt och varit extremt trött varje morgon för att kunna ta mig iväg på träning innan arbete. Efter jobb har det även varit tajt med folk, möten, mat, vänner, ärenden m.m. Det är alltid något att göra, någon att träffa eller någon plats man måste vara på. Det är stressigt och man ska däremellan få tid för att laga mat, ta hand om hem och sig själv. Det handlar bara om att göra tid säger vissa, men så lätt är det inte. Även ett snabbt löppass tar runt timmen och lite mer att få igenom. Det är inte omöjligt men just nu har det varit svårt.

 

Dock måste det bli ändring. I snart 2 veckor har jag burit skjorta dagligen och har använt mina vanliga skjortor som fungerat ypperligt tidigare men med vissa av dem känns det som man håller på att strypa ihjäl de stackars knapparna. Det känns obekvämt och framför allt, man känner sig väldigt obekväm. Träningen är nästan helt lagd på is, ibland lyckas man komma ut men det är knappt. Man börjar bli trött och lat och kroppen börjar växa till sig igen för att skydda sig mot vinterns kyla. Nu har jag fanemig fått nog och det ska bli ändring. Jag kommer inte sitta ner och plita fram ett nytt schema för så fort jag inte kan hålla det kommer jag känna stress och må dåligt. Jag ska först och främst bara komma igång och röra på mig igen. Inga planer, inga mål och inga träningsupplägg så som intervaller och specifika pass. Först och främst, bara röra på mig. Ut och springa eller gå till gymmet. Börja med att planera vardagen, bli bättre på storkok inför veckan så maten löser sig effektivare. Hitta tiden mellan allt det andra, göra det man vill och det man kan. Ingen press och ingen tvekan. Bara göra det! Blir en jäkla Nike reklam nästan men sluta lägga ner för mycket tankar och press på träningen och bara träna och ha kul! Få igång mig själv igen så kan man därefter börja speca upp träningen igen. Nu måste jag bara få igång systemet.

 

Jag vet vad jag har för planer för nästa år och vet vad som krävs av mig tills dess. Men jag vet att när man väl fått igång kroppen, daglig träning blivit rutin och träningen i livet börjat gå som en välsmord maskin så är det så mycket enklare att börja sätta högre krav på träningen än direkt när kroppen av natur är trött, seg och lite väl mjuk men go. Så, Fuck it! We do it live!

 

Kan tilläggas att rubriken är ett citat från Bill O’Riley när han fick ett av sina många kända utbrott. Se klippet här. Bill O’Riley, en facinerande människa som högst omedvetet roar något oerhört. För fler klipp, youtube is your friend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0