Kladdkaka

2012-11-2115:46:00
Det har  varit lite dött här på sistone. För ungefär en vecka sen eller så bestämde jag mig för att komma igång igen och rejält. Började springa, köpte nytt gymkort men så tog det stop. Det har kommit upp för mycket saker som tar min tid och för att inte bli alltför stressad och förstörd måste det prioriteras och detta är inte det som ligger högst på listan eller närmst i tiden. Så det blev ett rejält antiklimax och satt på paus igen. Men bara kort men därav stoppet av inlägg.
 
Men det finns ju mer än att rapportera träning så det kommer nog upp lite annat också. Som exempelvis att jag provade att baka denna kladdkaka i helgen. Utan glasyren då fick det bli. Nej, den smakar inte som en söt och chokladaktig kladdkaka.. men den är kladdig och den är god. Tog med den som en dessert till vänner och la till lite köpt och inte lika "nyttig" sorbé men det var riktigt gott till. Färska hallon eller andra bär till sommaren är nog klockrent. Eller hemmagjord sorbé kanske. Men det var en väldigt god kaka, god konsistens. Den kommer jag definitivt göra om.
 
Tog en snabb bild igår när jag tog en extra bit och måste säga.. jag lyckades briljant att ta en halvt grotesk bild av något rätt så gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0