Tough Viking

2012-11-0615:40:00
Jag gillar att utmana mig själv, att se vad jag kan prestera och testa på olika distanser och typer av lopp. När jag började motionera så var många väldigt överraskade över att jag började få in det på rutin. Jag rörde på mig en hel del innan, cyklade om jag skulle någonstans och gick en hel del men inget som kan räknas som motion. Så när jag beslutade mig för att genomföra en svensk klassiker var det många som var roade över detta och inte trodde på att jag skulle genomföra det. Jag hade ju aldrig stått på ett par längdskidor innan, aldrig cyklat särskilt långt, kanske en mil eller så eller motionssimmat för den delen. Men utmaningen pushade på och det även peppade mig att så många inte trodde jag skulle klara det. Så sedan dess jag lyckades överbevisa dem har jag velat testa på nytt.

 

Inför nästa år så kommer det komma lite nya lopp till Sverige vilket jag tycker är kul. Tittat lite på dem och av lite diverse anledningar har jag inte kunnat ställa upp i dessa utomlands när de gått. Men nu får vi eget och då blir det lättare och klart man är med på premiären! Dock blir det återigen resor.. men men. Så en tävling som startas nästa år som jag anmält mig till är Tough Viking som ska hållas på Gärdet, Kungliga Djurgården i Stockholm. Det är hinderbana på 12 km med 15 hinder och en hel del gyttja kan jag tänka mig. Så som ett tjurrus fast med mer hinder som är designade av svenska försvaret. Exempel på hinder är taggtrådskrypning, containrar med isbad, lergator, armgång, elhinder, klätterväggar, tunnlar, höga väggar m.m. För en del verkar det antagligen som ren idioti att inte bara ta sig över en mil runt.. utan med en massa hinder i vägen också.

 

Men jag tycker det ska bli skitkul och en ny utmaning som kräver mer på hela kroppen och inte bara kondition utan styrka och smidighet. Så nej, jag kan inte lata mig så mycket längre utan jag har en kropp att minska och stärka. Stark kan jag ha varit och det kan jag bli igen men smidig har jag aldrig varit känd för att vara. Har testat hinderbana förut och det går bra när det är löpning mellan hinder men smidighet.. njae.. Så det är riktigt roligt med ny utmaning!

 


Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

coolt!

2012-11-06 @ 23:17:39
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0