Uppe med tuppen

2012-11-2309:38:03
Igår blev det en snabb runda på IKEA för lite optimering av skafferiet. Köpte lite lådor så man får en lite bättre överblick, förhoppningsvis, så man använder det som finns längst bak också. Få se. Men det blev sedan årets första julbord, IKEAs egna. 99 kr och rätt så god mat. Anjovis cheesecake var nog utmanaren på bordet men det var god, faktiskt. För 99 kr är det ett helt ok julbord att börja med. Tror inte det är något man kör på efter några andra. Men som middag blev det mysigt igår, så mysigt det kan bli med barnfamiljer överallt i ett överfyllt IKEA kantina.
 
Men men, på vägen hem sen tyckte tösen att vi borde gå på gymmet på morgonen dagen efter. Först blev jag tveksam men sen.. varför inte.. inget som direkt hindrar så lika bra köra på. Så imorse blev det upp tidigt och iväg till gymmet. Första gången på Actic och det är ett stort gym! Kom dit lite efter öppning och efter att ha fått iordning på sig så hade det gått en liten stund ändå. 10 min uppvärmning på crosstrainer så blev det att traska ner till de fria vikternas hörna. Fräscht ställe, bra grejer och känns helt ok. Dock inte mina muskler.. inte helt överraskande att man inte är alls på samma nivå som innan men man blir ju inte glad för de. Men bara att kämpa på igen.
 
Var lite ont om tid då jag måste bege mig till jobb till 8. Tog en stund för mig också att leta efter en Z-Stång. Det finns massvis med maskiner och utrustning, flera exemplar av de flesta men Z-stång.. jag hittade bara en. Lite udda, kanske jag som är halvblind på morgonkvisten. Så lite ineffektiv och utforskande så hann jag bara med tre övningar. Liggande bröstpress, bicepscurl och liggande tricepscurl. Men det är en start helt klart.
 
Dock lite besviken över musiken. Stiger upp tidigt, peppar upp mig, cyklar till gymmet, laddar upp för att köra på ordentligt och jag får lugna akustiska favoriter i högtalarna. Beklagande artister och sövande pling-musik. Vad hände där?

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

JAg tränar på delphi istället. Jag gillar deras hörna för fria vikter och deras crossfit inspirerade hörna.
Ska köra ben där imorgon vid 07 tänkte jag. Ska du med?

2012-11-26 @ 21:34:53
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0