SK hattrick

2012-10-2507:46:13
Så kom leveransen äntligen tillslut. Efter alla resor, träningspass, inköp av ytterligare utrustning, kämpa sig igenom vatten, snö, asfalt och grus så är det äntligen här. Den tredje biten metal och papper skyddat av glas och trä! Beviset på ännu ett år med fyra fullföljda tävlingar. Min tredje svenska klassiker genomförd, godkänd och belönad.
 
 
För er som inte har fullt koll på det så är en Svensk Klassiker uppbyggt av 4 lopp:
 
Vasaloppet  - 90 km Längdskidor (Antingen loppet, Öppet Spår eller Engelbrektsloppet (60 km))
Vätternrundan - 300 km Cykel
Vansbrosimmet - 3 km Simning
Lindingöloppet - 30 km Löpning
 
Om du genomför dessa 4 lopp under.. tja, din livsstid eller så länge företaget finns, så är du berättigad till ESK medaljen. Om du däremot genomför samtliga lopp under ramen av 1 år, så får du även diplom. Spontant känns det som det borde vara tvärtom men kanske är det mer pengar att tjäna på detta sätt.
 
Däremot upptäckte jag något som kan vara lite kul fakta när jag fick min tredje medalj. Det fanns ett nummer graverat på dess baksida och det fanns även på silvermedaljen, dock inget på brons (den första). Så nyfiken som jag är mailade jag till ESK och hörde mig för. Medaljen inrättades 1987 och har sedan dess skickats ut till alla som genomför samtliga lopp och som sedan beställt sin medalj. Uppenbarligen är det extremt många som genomför detta en gång och därefter får det vara nog. Själv är man ju lite segare och inser inte att det är klart utan fortsätter efter första året. Så när jag genomförde min andra Svenska Klassiker fick jag medalj nr 1279 som delats ut sedan 1987. Uppenbarligen har de fått slut på dessa nu och de nya som beställts in har inget nr längre. Lite tråkigt men kan jag  väl iofs förstå. Min guldmedalj är nr 807 sedan det startade och dessvärre gör detta mer intressant för mig att se hur det ser ut på de andra medaljerna som följer.. så fortfarande paus under kommande år men därefter kör vi på det igen. Förhoppningsvis äntligen med en betydligt bättre sammanlagd tid än hittintills, ska under 24 timmar och gärna ner mot 21. Vet många timmar som man kan spara in om man bara för rätt, orkar och definitivt har tekniken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0