Snooze på heltid

2012-10-0915:31:00
De senaste veckorna har det varit lite halvdött, om inte heldött, om träningsinlägg här på bloggen. Det stämmer väldigt bra med verkligheten också. I.o.m. att det är lite krävande lopp som varit planerade på sistone så har träningen ändrats därefter också. Söndagen den 23:e september var nog sist jag var ute och sprang ett träningspass. Då blev det långpass på 19 km och sista passet inför Lidingöloppet. Därefter fortsatte veckan med vila och uppladdning inför det 3 mil långa loppet. För att försöka bevara muskler, vila upp dem och ladda på med energi så blev det ingen träning alls inför tävlingen.
 
Direkt efter Lidingöloppet blev det återigen vila. Första året jag sprang Lidingöloppet kändes det toppen direkt efter och redan på tisdagen sprang jag 15 km kuperat vilket resulterade i knä-problem som hindrade löpträning fram till jul/nyår. Detta vill jag inte upprepa så det blev vila till åtminstone onsdag/torsdag. Dessvärre var det ju planerat nytt lopp redan på lördagen, Tjurruset, som även det är rätt så ansträngande så mer vila och uppladdning inför detta lopp.
 
Tjurruset var lite jobbigare än jag först trott så knäna och rygg är inte så jätteförtjust över denna runda. Ryggen klagar än väldigt mycket men knäna har börjat lugna sig men jag vill inte ta ut segern i förskott utan låta dem vila lite till innan jag börjar springa iväg på allt möjligt. Dock är det ny runda planerad för söndag.. få se hur det blir med det.
 
Men inför lopp blir det som alltid att ladda med lite kolhydrater och vid varje lång bilkörning laddas det alltid upp med lite godis i bilen som man kan snaska på under resan. Efter lopp blir jag alltid sugen på skräpmat så det har blivit burgare på steakhouse, pizza hemma och annat gott som man tycker att man kan få förtjäna. Lite gottis till söndagskvällen.
 
Så ingen träning på nästan 2,5 vecka och en hel del vila och god mat har gjort att man fysisk blir därefter. F*n va kroppen är effektiv på att ta till sig saker än att göra sig av med det. Amazing! Men nu hädanefter är det inte så mycket jobbiga lopp som tar upp tid så träningen ska komma åter. Dessvärre är jag tröttare än någonsin (misstänker mörkare mornar) och vägrar komma upp på morgonen. Morgonpass är ännu inte riktigt möjliga känns det som. Sedan är det så mycket som planeras in, saker man ska göra, folk man ska träffa att det är svårt att få ihop träning därefter. Men jag har mitt schema klart för mig och den skall implementeras! Det kommer bara bli lite längre tid än först trott. Men träningen måste komma åter och det är dags att komma i form för våren 2013. Jag ska bara snooza 5 minuter till.. usch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0