Calf Guards

2012-09-0919:09:02
Igår lördag blev det ett löppass under dagen med sikte på att köra lite hårdare kuperat för att träna lite styrka och kondition. Samma korta 2,5 km runda som alltid med mer eller mindre enbart uppför och nerför i följd. Fyra varv blev det så milen på 56:51 minuter, vilket är helt ok men siktar på att försöka kommer ner under 55 innan Lidingöloppet. Skulle det varit plan mark hade nog milen gått på 46-47 minuter så backarna tar ut krafterna rätt så bra. Men bättre än jag trodde och kände mig konstigt nog hungrig löpningen igenom trots en saftig frukost bara 1,5 timme innan så.. kanske kan gå bättre nästa gång med rätt uppladdning.
 
När det är mycket kuperat eller väldigt långt brukar jag numera även slänga på ett par Calf Guards av märke 2XU som jag köpte dagen innan min Ironman och gjorde en chansning att ha dem på under loppet. Det fungerade utmärkt och känns som det hjälper med kompression på vaderna för att undvika lite kramp och lite bättre återhämtning. Även hört många andra som känt liknande resultat med hjälp av kompressionsstrumpor som även täcker vader så det är nog inte så fel trots allt. Hjälper gott under loppet men även efter.. fast kanske ska ha ett par till som man kan byta till.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Äääälskar mina kompressionsstrumpor :)

2012-09-18 @ 22:13:50
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0