Tack för sällskap!

2012-09-1315:15:00
Ja, det är ju en app jag inte kommer använda så flitigt framöver. Centrering av text och ingen möjlighet att editera om det i efterhand.. njae, passar inte mig. Dock bra att följa bloggar med.
 
Igår blev det lite mer social träning än jag haft på länge. Vi var tre som skulle ta oss ann S:t Hans backar som är den kuperade bana jag kör för benstyrka. Kan man köra milen på den bra så är plan mark inga problem. Men det blev direkt ett lugnt varv för att visa banan och sedan fri "lek". Andra varvet sprang jag på bra och upptäckte under varvet att en av dem nog inte kom ihåg alla snitsar och svängar (helt förståeligt då det är en hel del sådana) så jag tog mitt tredje varv med honom, lugnt igen, för att springa lite tillsammans. Sista varvet blev lite snabbare för det började bli kallt och vi var alla hungriga.
 
Det blev även första passet med skoinläggen och det ja.. vet inte riktigt. De ska ha en mer friktionyta så det inte blir halt i skon men det blev halt, väldigt halt. När stigarna har lutning känns det som man håller på att vricka foten. Började leka med snörning igen så vid varje varvning stannade jag till och mixtrade runt med snörningen, drog på mer och mer och slutligen snörade jag på skorna hårdare än jag haft tidigare. Vet inte om det blir alltför tajt, känns obekvämt men man håller foten bättre på plats iallafall. Får bli en liknande runda på fredag igen, testa testa testa. Dyraste och besvärligaste skorna hitintills. Dock lite självförvållat då man inte provade ut dem ordentligt men att springa en minut eller två på ett löpband ger inget resultat.
 
Men det blev 10,3 km på 57:37 minuter. Det ger ett snittempo på 05:36 minuter per kilometer. Roligt nog snabbare än förra gången jag sprang själv i eget tempo som blev i snitt 05:40 minuter per kilometer. Kan vara att man var i bättre form men det jag misstänker mer, om man kollar tempo för varje kilometer, att ett lugnare jämt tempo är bättre. Blir inte trött och segare utan börjar långsammare än sist men håller det lite bättre och blir inte lika snabbt trött. Vilan jag fick vid varje stopp för snörning gjorde ju sitt också men ja.. köra igen på fredag utan stopp så får vi se om det blir resultat.
 
Därefter körde vi iväg och duschade och sen blev det hemmagjorda burgare. Trevligt med sällskap. Tar mer tid men roligare träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0