Tacos och morgonsim

2013-04-0910:48:30
Igår blev det tacos till middag. Egentligen var planen annat men hey, det är gott och rätt så ok i nyttighet också. Kanske kunde dragit ner lite mer på de "onyttiga" tillbehören men åtminstone inget tillsatt socker i tacosåsen och det är inte så farligt på papper när man läser innehållsförteckningen och näringslistan. Däremot är det brödet man lindar in alla godsaker i kanske inte det bästa. kött är bra, lite kryddor, massa sallad och annat grönt och så lite sås på det men så allt inlindat i bröd. Så för att det ska få fungera till vardags så tog vi och körde på, som någon gång tidigare, att skippa brödet och linda in allt i salladsblad istället. Det är redigt fräscht och redigt gott. Däremot läcker det så förbaskat. Nu har jag inte hittat det optimala salladsbladet och denna gång blev det två blad på vardera sida som ja.. det blir j uen öppning och det knäcks lite i bladet så det blir små hål där det läcker ut men det är gott och papper finns det ju att torka sig med. Kanske blir det även lite lättare om man inte överdoserar med tillbehör som jag alltid lyckas med! Men gott och med betydligt färre kolhydrater.
 
 
Imorse blev det lite tidspress. Har en del att hinna med på jobb på morgonen så blev upp tidigt, iväg tidigt och komma till Actic tidigt. Simmade idag och blev den 25 m stora bassängen som ligger närmre till hands så man kunde simma, byta om och komma i god tid till jobb.
 
Dessutom blev det stort plus/surprice idag! Bassängen helt tom när man kom in. Inte en käft. Vattnet låg spegelblankt och jag var tvungen att sakta och "graciöst" glida ner för att inte störa stillheten för mycket. Behagligt och rogivande. Varför kan det inte alltid vara så? Kanske kan boka bassängen helt för mig själv någon morgon.. ooohhh the pleasure! På med glasögonen och gled iväg i det stilla vattnet. Efter en stund kom det lite mer folk och då försvann lugnet men det lilla räckte gott!
 
Simmade på lite, försökte få till min simning med benspark, rotation, sträcka ut armarna ordentligt, upp med benen, ja allt jag försökt få till på sistone. Hur det blev? Tja.. sådär tror jag. Men det är ju bara på'at igen. 1000 m enbart idag, tog mig en 26 minuter ungefär för det med lite pauser och lek med paddlar. Några snabba intervaller med paddlarna och sedan började det bli mycket folk och tid för mig att gå. Inte mycket träning men lite är ändå bättre än inget.

Kommentarer
Postat av: livetoday

AAAH det var alltså du!! jag tyckte att jag kände igen dig!! bra träningsdisciplin du har!! :)

Svar: Ah, så det var du. Haha, aha-moment! Då vet jag till nästa gång. Utan glasögon så blir ansikten lite so-so. Brukar inte titta på folk, när jag springer så har jag haft en tendens at tnär jag tror jag känner igen någon måste jag kolla lite extra men om det är någon jag inte känner blir de lite dåligt till mods tror jag då de har en person som stirrar på dem länge =)Tack, försöker hålla mig på plats vid öppning varje morgon om det inte är något som hindrar. Självklart..
Pierre

2013-04-09 @ 14:19:55
URL: http://livetoday.webblogg.se
Postat av: Josefin Sjöberg

Testat vitkålsblad??

Svar: Nej,det har jag inte. Ska göra det nästa gång! Bra tips! Tack.
Pierre

2013-04-10 @ 07:50:52
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0