Helgens eskapader!

2013-08-2521:21:19
Söndag. Kväll. Mörkt ute. En helg har gått. Ännu en. Det gick både långsamt och fort. Helgen har ju tagit sin tid att passera, känns det som.. men nu är den slut och ja.. hade gärnat fått vara några dagar till, som alltid.
 
Har lyckligtvis (för mig) hunnit med att få träna lite! Wehey! Överraskning.. inte lika mycket som kanske ett blogginlägg haha! Ja, jag tar den.
 
Lördagen började tidigt. Upp för frukost och vid 10 så var det dags för dagens första pass. Spinning! Suz körde och kommenderade från sin cykel och vi andra följde blint med! Svetten började rinna redan innan uppvärmningen och när vi var klara så hade jag en större sjö under min cykel, en nerskvätt cykel, t-shirten var plaskblöt och då menar jag verkligen genomsur och skitkall. Min handduk jag använt för att torka av svetten med var dränkt den med. Det låter inte jättefräscht.. men det är skitkul att verkligen få köra järnet! Tror jag startade med för hårt motstånd men lyckades nog få bättre kontroll på det i slutet.. så dags då..
 
 
Efter passet gick jag bort till löpbanden och tog en PW på 15 minuter för att rensa ut mer från benen. Tittade på tv. De hade lite odling med grönsaker, kryddor, frukter m.m. Oh, vad jag längtar efter en trädgård jag kan plantera i!!
 
När jag ändå var i huset bytte jag om och stack ner till 50 m bassängen direkt efteråt och körde lite sim. Armarna värkte och var griniga efter fredagspasset men sträcktes ut efterhand och mådde bra men trötta vid slutet. Simmade lugnt 1 km på 23 minuter. Ingen supertid men mest bara simma. Som vanligt på sistone då. Nöjd med förmiddagens dubbelpass stack jag sen hem för lunch!
 
Söndagen bjöd på en bonus! Blev inbjuden till orientering så vid 8 begav vi oss norrut. Blev min andra orientering (förra var för ett år sedan) och det blev längre bana, 5.2 km fågelvägen och svårare terräng. Men skitkul var det! Ingen supertid, 1 timme och 16 minuter och slutade med 7.6 km löpning men riktigt riktigt roligt. Svårt att läsa av kartan ibland men man lär sig. Jättekul spontan aktivitet och blir nog fler sådana. Både iår och nästa år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0