Ironman 2014

2013-08-3115:27:00

I måndags öppnade KMD Ironman Copenhagen dörrarna för anmälan till nästa års utmaning. Ironman i Köpenhamn (som namnet då antyder). Det brukar vara fullt ös direkt på dessa tävlingar och de säljer slut snabbt. Denna gång så var jag på resande fot just när anmälan öppnade så jag fick hjälp hemifrån med att hänga på låset. Igen, stort tack för hjälpen!!!
 
Lite sms konversationer och kontroll av uppgifter och efter några minuter var jag anmäld till en Ironman! Det blir Ironman på andra sidan sundet nästa år! Många reagerar nog "Va fan.. oh gud, va jobbigt!" medan jag i mitt galna sinne studsar runt och tycker "JIPPIE!!!"
 
Tror jag är bland de första 500 anmälda och det är skitkul att få vara en del av de galna. Kvart över 12 var det 600 anmälda och 6 timmar efter anmälan öppnade var det fullsatt för 2014. Så det är fullt för Kalmar och Köpenhamn redan. Kalmar har jag genomfört en gång tidigare så vore kul med ny utmaning, därav köpenhamn. Det ligger närmre till också samt tror jag är lite lite billigare men vi pratar inte många pengar. Men alltid något.
 
Så nu har jag om ännu en större anledning till att få grepp om min träning. Tog en titt och det året jag körde min förra Ironman, från det att anmälan släpptes fram till själva tävlingen, tränade jag 252 timmar. Det är grymt lite enligt de data jag läst på vad man borde köra. Men jag tog mig runt men dock ingen imponerande tid, 13,5 timmar. Simningen gick ok och likaså cyklingen. Däremot så tog mina ben helt slut och löpningen drog ut på tiden rejält. Så för nästa år ska jag kört rejäla pass innan och träna betydligt mer så jag är starkare och uthålligare. Tills idag har jag detta året tränat 220 timmar. Så det finns gott om tid att köra på mer men måste enligt "statistik" öka på ännu mer... Fan det är alltså dags att sätta igång på riktigt! Tiden Startar NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0