Livstecken och uppdatering

2013-08-2011:55:41
TJO!
 
Jodå, lever och frodas. Jätteledsen att jag försummat denna blogg så pass på sistone. Det är inte direkt hektiska tider men ändå fyllda med både det ena och tredje att jag försöker hålla mig borta från datorn.Finns så mycket annat att göra att det blir mindre tid att sitta och skriva. Men ska, som tidigare lovat, försöka att hålla den lite mer uppdaterad. Lite mer uppdateringar så det inte dör ut helt.
 
Kan dra en kort genomgång om vad som hänt den senaste veckan eller ja, efter Malmö Halvmara.
 
Förra veckan började klent. Måndagen fick bli fortsatt vila efter helgens löpning. Var fortfarande seg i kroppen och värk i benen och tyckte de kunde få förtjäna att vila lite. Klapp på axe.. knäna och allt sånt.
 
Tisdagen däremot blev det slut på vilan. Simning. Ska ju försöka få in det som mer rutin under hösten.. eller ja, rutin och rutin, så gott det går just nu men oftare än jag lyckats med än så länge. Hur ska man annars utvecklas om man bara simmar jämna veckor när sniglarna ylar mot halvmåne och grannbarnens cyklar står parkerade i 45 graders vinkel mot huset samt lunchen började på antingen bokstaven T, F, A eller U. 1500 m blev det på 31,5 minuter. Inget imponerande men bara simma på. Simma simma simma så ska det nog slutligen hända något. Kroppen kändes seg och trött hela omgången. Sedan blev det till att mjuka upp benen också. 10 km löpning i behagligt tempo, 47 minuter slutade det på. Sista minutrarna var rätt så sega och benen trötta.
 
 
Onsdag.  Cirkelträning som nästan brukligt nu på onsdagarna. Bra pass och fick slita på rejält. Känns som det optimeras för var gång och blir bara jävligare och jävligare vilket gillas och uppmuntras! Efter passet körde jag ett eget skrotlyftarhistoria på gymmet. Allt för att redigt köra slut på musklerna totalt! Så ska en muskel slitas!
 
Torsdag blev det återigen löpning. Skulle köra supertusingar tänkte jag men mådde inte 100% så tog en löptur istället i behagligt tempo. Körde ett varv superkuperat mitt i och i det hela taget nöjd med passet. 13.5 km på 70 min. Inte übersnabbt men fick lite press på musklerna och fick bränna lite.
 
Fredagen flyttade jag mitt morgongympass till eftermiddagen och körde på längre med 4-5 set per övning istället för 3. Tog min tid och det brände fint! Lite blandade känslor. gillar mina morgonpass men såhär när det finns mer tid att använda mig utav så kan man verkligen köra på rejält. Kommer nog finnas tid till detta senare.
 
 
Lördag blev det upp i ottan. 0700 stack jag och 5 andra iväg på en 3 mils runda. Jättetrevligt! 2 timmar och 56 minuter. Sällskap hela rundan runt, mycket snack om både det enda och det fjärde. Lopp, tävlingar, träning, personligt, områden etc. Jättekul! Var helt slut när vi var klara, knäna svullnade upp och det var riktigt ansträngande och jobbigt även om tempot var lugnt. Bra pass och erfarenhet inför marathon i Berlin. Ska försöka få ut mig på fler sådana pass. Vänja kroppen vid arbete under längre tid. Jätteskönt och så hade man hela dagen sen att hitta på annat!
 
 
Ingen träning i söndags och igår måndag blev det simning på 1500 m efter jobb. 32 minuter denna gång så lite långsammare även om det kändes bättre. Kanske därför det kändes bättre. Försökte mig på ett par snygga vändningar också men såg nog mest ut som en halvt simmande ko som spretar iväg med benen åt alla håll. Ingen vacker syn. Sen blev det cirkelträningspass på kvällen. Annan instruktör och inte lika slitsamt som onsdagspassen. Tiden gick fort och slutligen var vi klara. Det var tröttande, absolut men inte på samma sätt, inte lika jobbigt. Efter passet körde jag återigen ett eget pass på gymmet. Blev kortare än jag tänkte mig. Ryggen började klaga och när sen axlarna också värkte så tog jag det som ett tecken och begav mig hemåt. Kroppen ska få vila lite.
 
 
Så lyckats köra på rätt så bra på sistone. Ska försöka fortsätta kämpa på. Kommande tävlingar är Tough Viking och Midnattsloppet så laddar på för fullt inför dessa. Ska bli spännande och skitkul med ännu en hinderbanetävling inom kort!

Kommentarer
Postat av: Saras Träningblogg

3 mil är grymt!! Kul med sällskap, det gör allt lättare :)

Svar: Det är sjukt mycket trevligare. Lugnt tempo och så snackar man skit. Visst, det känns att det är tre mil men det går ju betydligt fortare och enklare än om man kör det själv.
Pierre

2013-08-21 @ 20:01:53
URL: http://monch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0