Äntligen bli med cykel igen

2013-02-0709:37:30
Igår eftermiddag var det tanken att jag skulle springa en runda. Så blev det inte. Istället körde jag ner till stan med min cykel och lämnade in den på verkstad för en helgenomkörning. Hade glömt den ute en hel vinter för.. 2 vintrar sen tror jag och därefter inte använt den på nästan ett år då nästan allt rostat sönder och fast. I våras tog jag tag i det och bytta lite kablar och fixade med växlarna etc. Det gick att cykla med den men mina 21 växlar gick ner till 2, ibland 3 och bromsarna var lite off men fungerade. Sedan har det nu under vintern blivit värre, det har rostat lite till på den och nu senast blev det punktering på bakhjulet. Då fick jag nog. En punktering löser jag men med allt annat som gör att cykeln inte fungerar som jag vill, en problemfri cykel som jag lätt kan cykla på... nej, jag skickade in den på service så får de fixa allt. Så förhoppningsvis har jag en fullt fungerande cykel i eftermiddag. Blir skönt för det börjar bli lite dyrt att köra till gymmet och jobb varje morgon.
 
Så tanken var att jag istället skulle springa ner till cykelverkstaden och hämta cykeln. Men det blir nog en promenad dit istället. Anledning? Jag behöver få med plånboken, jag behöver klä mig betydligt tunnare dit men ha mer kläder på mig när jag cyklar hem så jag inte fryser mig sjuk. Så efter jobb blir det ner och hämta cykel och sen springa efter middagen istället kanske.
 
 
Jo, jag kunde ju springa igår när jag kommit hem istället men tanken var att springa ner idag istället. Så jag tog tillfället i akt att laga mer lunchlådor och fixa hemma med lite av det sista som behöver tas hand om. Alltid är det något. Men det blev gott iallafall.. tror jag.. verkar så. Blev korv stroganoff med ris till 6 portioner, så 3 luncher för mig och tösen. Så, har vi säkrat för några dagar framöver till.
 
Imorse blev det frukost och sen till gymmet. Kom dit lite senare än vanligt (inte mycket men varje minut räknas) så blev 27 minuter på crosstrainer istället. Lyckades komma ihåg hörlurar så lyssnade på nyheterna samt en diskussion om sjukvården. Akuten och besparingar i sjukvårdsplatser i Lund. Var väldigt intressant och även om jag kom mitt i så känns det som att även om det är ett välkänt problem sedan 7-8 år tillbaka så är det som vanligt styrt av byråkrati, papperssamlingar, processer och helt fel linje. Som vanligt då.
 
Sedan blev det plankan och ryggresningar. Plankan blev 4 x 1:30 min så 6 min sammanlagt. Det kändes lite idag, återigen att muskler man aldrig använt är lite ovana, men hade kunnat köra lite till om det inte vore för jag var tvungen att bege mig mot duschen.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

nänänä, du behöver inte ha med plånboken, bara ett kort, det får plats i fickan. Dessutom kan du cykla hem snabbt vilket innebär att löparkläderna funkar. Så de så.

Svar: Mjo.. chansade dock inte utan tog en promenad dit. Det var rätt så trevligt det också, sällan man är ute och går nuförtiden. Lite nervös för att bli sjuk också då många är sjuka på jobb.. eller på g till att bli och en hel del väljer att ändå komma in. Än så länge frisk dock!
Pierre

2013-02-13 @ 23:15:07
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0