Challenge at work

2013-02-0112:26:00
Igår på jobb fick jag en lapp med lite lätt info om någon sportutmaning. Några på företaget hade satt ihop en lista av olika mängd träning och mål man skulle uppnå och pricka av. Exempelvis, under 2 månader (som tävlingen sträcker sig) så skulle man göra 1000 pushups, 1200 squats, bänkpress - 5 reps med din vikt minus 15% och mycket mer. Jag som gillar utmaningar hakade självfallet på.
 
Det hela började direkt dagen efter, då idag! Så jag stack ner till gymmet på morgonen och istället för mitt vanliga pass tänkte jag försöka pricka av några av utmaningarna direkt så man fick en bra start och kanske satte lite press på de andra, hehe. Men ja.. det gick bättre i mina tanker.
 
Började med bänkpress. Satte ihop min vikt minus 15% på en stånd och det blev 75 kg. Gick bra att köra 5 reps. För att gardera mig lite ökade jag på med 5 kg till så jag fick 80 kg. Det gick utmärkt att köra 5 reps där med så med det var första utmaningen avprickad!
 
Sedan gick jag över till deadlifts. Min vikt plus 25% och 5 reps. Borde väl kunna gå att sätta ihop. 110 kg blev det och när jag väl skulle lyfta ville ryggen inte alls. På sistone har den känts bättre men den var sur, den gjorde ont. Det gick bara inte, så jag fick lite bittert packa ihop allt igen. Testade thrusters med 10 kg hantlar.. men det gick inte heller för ryggen. Skit också. Blev lite mer bitter och satte tillbaka vikterna. Vad vill jag mer göra.. det mesta sedan var att samla ihop under 2 månaders tid och löpning och simning gick inte just nu.
 
Men tänkte att 5 km under 5 min kunde jag göra på löpandet. Men när jag började springa så... det känns inte som rätt sätt att ta en utmaning på, att springa på löpband och dessutom hade jag inte 25 minuter kvar innan jag var tvungen att gå och duscha så.. sprang 5 min och sen sket jag i det. Duschade tidigare istället och tog tag i cykeln istället som hade slut på luft i bakhjulet och ledde den till jobb så jag kunde fylla på med luft.. så.. inte direkt det pass jag tänkte mig när jag packade ihop väskan igår.
 
Dags kanske att återgå till sitt vanliga schema och ta detta vid sidan om. Mer löpning och spinning blir de, simma också.. och massa annat! Ska bli skitkul om man kan börja beta av dem ordentligt nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0