Trötta axlar?

2013-02-2813:17:16
Ut och sprang igår. Sent. Tog ut mig ordentligt och var trött. Kom i säng, sent. Antog att det skulle bli segt att komma upp på morgonen, trött och eländig. Men nepp.. steg upp nästintill som vanligt och var rätt så pigg. Benen var lite trötta av förklarliga själ men annars var det på tiptop som vanligt. Skumt.. det är nästan lite för bra.. misstänksamt.
 
Fortfarande kallt ute.. men det är ljusare. Inte bara vid horisonten utan faktiskt lite blåare himmel. Ska bara den sista biten snö och is bort också och lite mer värme. Sen kan det få fortsätta i den riktningen!
 
Men träning. Skippade crosstrainern idag. Benen var rätt så utpumpade sedan kvällen innan och om jag nu fortsätter med löpningen i denna takt behöver jag inte köra crosstrainer för att bränna lite extra. Så gick direkt till roddmaskinen för uppvärmning. 5 min för att värma upp och mjuka till leder och muskler. Tror jag kan behöva någon minut till såhär i efterhand. Direkt efter körde jag ryggresning och situps men hade rätt så bra med värk från ryggen igen.
 
Ryggresning i ställning och likaså situps. 5 x 20 situps och 5 x 15 ryggresning, varav de 4 sista med 5 kg vikt. Kändes i ryggen så ville inte dra på för mycket vikt utan bara låta mig träna utan att utmana det för mycket. Inget förhastat och förhoppningsvis undvika skador för att man har för bråttom.
 
Därefter följde klassiska plankan. Eller kanske inte klassiska utan samma program som tidigare med både planka på underarmen, sidorna, på händer, sidor och sen aktiva fötter. Ändrade om till 40 sekunder mellan varje skifte istället för tidigare 30 så 4:40 per set. Två omgångar och sen avslutar med 2 minuter klassisk planka på underarmarna. Största problemet idag var armarna igen, speciellt axlarna. Det sved ordentligt. Så antingen gör jag gruvligt fel eller så är de väldigt trötta vilket jag just nu har lite svårt att greppa om anledningen till. Eller så är bara min mage så gruvligt stark. Måste vara de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0