Alkoholfria alternativ

2013-07-2310:20:28
Öl, bubbel och vin är gott. Men vill ju inte störa min träning så har blivit en hel del alkoholfritt att prova på sistone. Se om det finns fler likvärdiga alternativ som är goda. Har redan tipsat om några här tidigare men har under veckan provat på 2 till.
 
Vi var ett gäng på Bishops Arms innan en föreställning i veckan och det skulle bli en öl. Upptäckte att de hade en ny alkoholfri historia från Mikkeller och var bara tvungen att prova den! Drinkin in the sun heter den och är en ljus enkel öl med en söt och frisk smak. Kanske aningen för söt för min smak men helt ok som alternativ! Den var tyvärr inte så välkyld som den borde varit så hade nog kanske varit lite friskare om den varit välkyld. Men jag hoppas den snart kommer till butik också, så börjar man faktiskt få upp en liten mängd olika alkoholfria ölsorter som man kan växla mellan. Just nu är det BrewDogs Nanny State, Mariestad och Mikkellers Drinkin in the sun som är på topp. Men som sagt, Mikkellers finns dessvärre inte i butik.
 
 
Har köpt hem lite olika saker från systemet från det alkoholfria sortimentet och även ett bubbel som jag testade i veckan. Billabong har släppt ett mousserande vin utan alkohol som jag tänkte kunde vara kul att prova. Fanns ett par sorter men många var söta och jag föredrar torrare och syrligare bubbel. Påminde en del om "vanligt" bubbel med en bit sötma och en klen syrlig eftersmak. Ja.. fanns nog ingen eftersmak alls, det försvann väldigt fort. Men det var ändå efter ett tag rätt så gott att dricka och välkyld är den frisk och trevlig i sommarsolen. Man får ta det för vad det är.
 
 
"Problemet" med denna variatn samt som med alkoholfri rosé är vetskapen att det just är alkoholfritt. Det smakar mer som läsk eller saft och blir lätt att man dricker lite större klunkar och snabbare. Man är törstig och det är släckande och gott. Lätt att man tömmer en flaska själv men man får försöka ställa in sig på att man ska njuta! Kanske bättre om någon annan häller upp åt en utan att man vet vad det är, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0