Champagne shower after gym?

2013-07-0313:34:43
Det är så skönt att morgongym har blivit en del av dagen, en del i morgonrutinen. Det finns aldrig några frågetecken eller tveksamheter om jag ska iväg... det bara blir av utan motstånd. Om ändå allt kunde gå så smidigt.
 
Morgonpass med försök till lite högre tempo, dvs mindre tid mellan seten. Hoppades få lite extra tid över för en övning till vilket jag också gjorde .Körde slut på det sista med latsdrag innan tiden tog slut. Körde 3 set på varje övning så mycket jag orkade men upp till 10 reps. Lite varierande resultat per övning och minns inte exakt. Dips fick först 20 reps utan vikt och sen 3 set därefter så lite skiljde det sig men så kör jag!
 
Chins
Dips (15 kg)
Bänkpress (70 kg)
Militärpress (40 kg)
Axellyft sida (10 kg)
Axellyft fram (14 kg)
Shrugs (37.5 kg)
Latsdrag (82 kg)
 
Så bjöd in till liten ökning på militärpress samt axellyft åt sidan. Sedan blev det till att köra lite planka. Har ju upp till 40 min att samla på mig nu och även om jag tog plankaminuter för 2 dagar igår så tänkte jag att något litet kunde man skrapa ihop som hjälp på vägen. Tanken var först 4 minuter men när jag ändå var där var man ju inte långt ifrån 6 så... så fick det bli. 6 minuter planka och det var betydligt jobbigare nu när man kört ett pass innan. Speciellt för armarna men magen skakade också och när den skakar. whohooo. Upptäckte igår att det hjälpte att göra alla möjliga skumma och konstiga höga ljud samtidigt.. men inget jag direkt kunde köra på gymmet även om några spontant kom fram. Tur det är folktomt.
 
Vinlotteri på jobb på fredag så köpte in mitt bidrag igår och tog med den idag.. så glömmer jag den inte.. igen. Det är alltså inte återhämtning även om det hade varit lite småtrevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0