Spontanlöp till Lomma

2013-07-0212:23:03
 
 
Lusten att springa har varit lite so-so på sistone. Fick ett litet sug på att springa men mer transport än bara rundor. Att springa till träning eller till folk eller andra städer. Iom att det äntligen är dags för sommarkortet så är alla tåg och bussresor redan betalda för sommaren. Kan man göra fler spontana utflykter.
 
Så igår var väl vädret inte det trevligaste. Tänkte mig solsken och lite varmare temperatur men mitt sug att springa till Lomma fick bli under lite molnigare förhållande. Kom hem, bytte om och med min vätskerygga laddad med plånbok, mobil, musik, vatten och överdragskläder stack jag iväg på en liten runda till grannstaden vid kusten, Lomma.
 
Det är inte mycket landskapslöpning mellan städerna men liten del blev det och även utan strålande solsken var det vackert att se. När man kör förbi lägger man inte märke till allt på samma sätt. Små bäckar och gamla hus, åkrar och vidsträckta vyer! Fantstiskt fint och jag vet att det finns betydligt bättre vyer att uppleva så tror vi har något här.
 
Lite pauser blev det på resan för fotografering, plocka ut fluga ur ögat och lite leta sig framåt när man väl kom fram till Lomma för att hitta till havet (vilket iofs egentligen inte är så svårt).
 
Blev på pricket 15 km ut till fyren längst ut i Lomma hamn. Stod på 14.99 på klockan så jag tog tre steg till för att stå precis på kanten och då slog den över till 15! Skitsnyggt! Liten kort vila för mer foto och ja.. vila och sen dags att röra på benen hemåt igen innan man blev alltför kall. började bli lite hungrig också och det värkte lite lite grann då jag inte sprungit på länge. Men i allt fixande upptäckte jag även ett sms som jag fått. En påminnelse om jag fortfarande var intresserad av ett lopp i kuperad miljö på onsdag. Hmm.. då ska jag nog inte springa mer om jag ska satsa på den. Så sagt och gjort, jag letade upp närmsta busshållsplats på mobilen och sprang dit.
 
Så fick med mig en ytterligare km extra på detta och därefter stoppades tiden. Överdragskläderna på och invänta buss hem. Även om det inte blev så långt som jag först tänkt så var 16 km helt ok på ett skönt lugnt tempo på 5:33 min/km. Löpningen gick egentligen lite snabbare, 5:19 men iom alla pauser så. Tänkte först sikta på lugna 5:30-6:00 tempo men blev lite snabbare än tänkt men så länge det känns skönt så.
 
Den totala resan hem med buss gick nog ungefär på samma tid som om jag sprungit hem, lite kul, lite tänkvärt. Men med desto mer vila och mindre slitage på mig själv. Detta gör vi om! Ut och utforska omvärlden!
 
 
 
Här någonstans gömmer sig herr och fru Fasan. De väntade tålmodigt tills jag kom fram och när kameran kom upp fick de panik och gömde sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0