Upptagen vecka

2013-07-2310:08:00
Ja.. får väl be lite om ursäkt att det varit så pass tyst här på sistone. Det har varit en hel del att göra och jag har även tränat så fort jag fått chansen. Stressen inför mina triathlon växer och jag försöker hinna med att både simma, cykla och springa så gott jag kan. Det har nu gått till den gräns att även om jag är grymt sugen på att träna något idag så känner jag att kroppen är väldigt väldigt trött. Tänkte att jag denna vecka ska köra på ordentligt och sedan småträna och vila upp mig nästa vecka inför loppet till nästa helg. Men mina ben är tunga och värker av trötthet och mina armar likaså. Så även om jag tänkte simma idag så blir det nog vila. Eller ja.. dagen är ju fortfarande ung, hehe.
 
En annan anledning till att jag är rätt så trött är att jag tränat hårt men ätit lite mindre. Detta har gett stora resultat på min kropp. Sedan förra helgen har jag fortsatt gå ner lite oh hålla just nu runt 82 kg, detta då från runt 86-87 kg. Idag stannade vågen på 81.9 så får se vad det blir i slutet på veckan. Men mest intressant blir nog hur det ser ut i slutet på nästa vecka när man börjat bulka upp och laddat på med energi igen för tävlingen. Ha, kan bli intressant!
 
Så vad i helskotta har jag pysslat med nu på sistone då? Har väl snittat 2-3 pass om dagen hela veckan. Sedvanliga 3 morrnar med gym. Har även fått in 3 simpass under veckan, varav en till havs. Blev inte så långt men ville iallafall ha varit ute bland vågorna minst en gång innan jag "tävlar". Kul är att vattnet där det kommer köras triathlon och simtävling i om 2 veckor är avständ pga förhöjd bakteriehalt. Kul ju! Ska bli spännande. Men bara runt hörnan var det öppet och helt ok att simma i.Har även sprungit 3 gånger samt cyklat en gång och spinning en kväll. I söndags blev det någon form av brick pass då jag först yklade 6 mil med snitt på 30.8 km/h. Det blev mycket segt i slutet med alla backar och motvind, planerade banan lite fel där men efter passet så bytte jag om till skor och tog en mil på kuperad bana. Lite för att testa benen samt mina tri kläder som just nu är tänkta till triathlonet. Helst vill jag har ett par andra kläder men utbudet i butik är dessvärre inte så stort.
 
Hade även utmaning med planka, 70 minuter total tid under veckan. Hann tyvärr bara med två omgångar med planka men vardera på 20 min så 40 min planka blev det slutligen. Tyvärr inte mina 70 men ryggen har sagt till lite och även tiden ibland har inte fungerat. Aja, kan inte vinna varje gång. Har valt att inte köra plankautmaning denna vecka men ska försöka få in någon omgång ändå, känns som det gett bra effekt för min hållning och hjälp till ryggen.
 
Igår tog jag tiden till att äntligen fixa mina töser, Freja och Tess. Har ju köpt ny kassett till Freja, ny kedja till båda och det skulle skiftas en massa hjul. så på balkongen fick jag upp en liten hemmasnickrad ställning för att få upp cykeln. En moppkvast inlindad i en t-shirt så fick jag upp bakhjulet perfekt. Sedan blev det skifte av skor (hjul) så Freja fick finskorna och Tess fick tillbaka sina orginalskor. Ny kedaj på bägge cyklarna. Freja fick även den nya kassetten jag köpt, Shimano Ultegra 23-11 och min lätt använda Shimano Dura-Ace 25-12 hamnade på Tess. Den gamla 25-12 slängdes och kvar finns Frejas träningshjul med 28-11 kassetten på. Så nu ska det bli intressant hur det går med träningspassen då backarna fortfarande är lika jävliga men med högre växlar. Men mycket slit men fint blev det!
 
Igår skulle jag även köra spinning igen men mixade ihop tiderna, så kom lite försent och de hade redan börjat. Så jag blev ganska bitter på mig själv och drog på skorna igen för att dra hemåt. Men nu var jag ju ändå där så av med skorna igen och hoppade upp på en egen spinningcykel i salen.. i direkt solljus. Mmm.. varmt. Max de hade var 35 minuters program så körde på denna men det slutade med att när jag väl greppat hur det hela fungerade och kommit igång så var det dags för 6 minuter nedvarv.. vem fan behöver 6 minuter nedvarv.. nej, det gillades icke och ångrade ännu mer att jag missade passet. Bitter var jag okså över att vädret var fantasiskt ute och jag har precis spenderat runt 2 timmar att fixa mina cyklar. Kunde ha tagit ett pass ute på Freja men blev något halvdant på gymmet.. retligt, väldigt retligt.
 
Ja. och bildkavalkad!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0