Äsch, jäkla schnor..

2013-06-2712:02:00
Tänkte jag skulle simmat imorse men vaknade upp och insåg att det är ju sommartider, så det finns inget som är öppet i tid så man hinner med ett pass innan jobb. Så sket i det. Sedan har jag märkt hur jag mer och mer blivit snuvig och lite känningar i hals så tror det är en liten förkylning som kommer smygande. Så efter en del snorande och nysande så ställer jag även in kvällens FYS-pass. Såg fram emot det och har även lockat med lite vänner men utomhus, träna och bland väta etc låter inte som den bästa återhämtningen. Hatar förkylningar och sjukdom i ren och skär allmänhet. Så blir till att vila idag och antagligen imorgon likaså. Har planerat för en träningshelg så vill piggna till fortast möjligt. Det är bara ren djävulskap det hela! Madness i Tell You! MAAAAAD!
 
Så sitter och planerar inköp för ny kassett till cykeln.. cyklarna.. hjulen. Tror jag hittat rätt men har en kassett hemma jag kan använda, en Shimano Dura-Ace som är en fin fin kassett. Minns bara inte vad det är för antal tänder på den så ska ta en titt på det. Kommer iallafall köpa minst en kassett till, Shimano Ultegra 6700 och kedja till denna. Samma sak här bara, planera vilken storlek jag ska ha på den. Lutar just nu åt 11-25 men ska se vad jag har på Dura-Ace kassetten och sen se om jag ska ta annan. Är det 11-23 på Dura-Ace så kan det bli tal om 11-27 eller 11-27 kanske till Ultegran som jag kan ha till backigare banor. Eller ska man stanna på 25? Dags att ta en närmare titt på vad jag kört på. Freja har just nu 11-28 och tror inte direkt jag behöver så högt som till 28. Triathlon brukar inte köras på backiga banor utan rätt så plant, så den är lite väl bred i sitt spektra. För många hopp mellan klingorna. Så den ska bytas ut eller ja, sparas på träningshjulet och få slitas ut tillsammans med kedjan men till tävling vill jag ha annan och det är det jag funderar på om jag ska ha Dura-Ace, som jag redan har, eller en ny Ultegra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0