Cirkelträning

2013-06-1309:32:03
Igår blev det inget morgonpass. Fanns två enkla anledningar till detta. Den ena var FYS passet kvällen innan. Var mör och fin efter det passet så tror kroppen gillade att få vila lite. Sedan så var det ACT (Actic Circle Training) planerad för kvällen.
 
Gruppen som anslöt till ACT denna onsdag var inte stor. 6 pers blev vi slutligen efter en försening och ett spontaninhopp. Måste ge beröm till denna person som spontant tyckte att vi verkade få och det kan ju vara kul. Efter passet var det Bootcamp utomhus och det hade varit kul att haka på men inte denna onsdag, tror inte jag hade orkat det.
 
 
Men vi blev som sasgt 6 pers, 45 minuter träning och med 8 olika övningar. Armhävningar, omvända armhävningar med rep (ingen aning om vad övningen heter) burpees, trapplöpning med vikt, repen m.m. Första två varven 45 s aktiv träning och 15 s vila. Sista varvet blev 60 s aktivt och 15 s vila.
 
Riktigt jobbigt. Springa med 25 kg i handen upp och ner för trappor gick inte så lätt som jag hade tänkt mig. Både att det var tungt, mina ben var trötta och den vikten är inte den smidigaste att hålla i över bröstet. Men det gick, självfallet. En massa övningar jag aldrig kört förut och det är riktigt roligt inspirerande att ta med sig till sina egna pass senare. Kettlebells är jobbigare än jag trodde. Även med liten vikt och en del träning innan.
 
 
Helst slut efteråt men sjukt nöjd över passet. Väl hemma blev det att rensa upp en kyckling, fixa ihop en liten sallad med lite stekt haloumi, bacon och zucchini. Ville egentligen inte ha pasta i men det råkade bli lite väl mycket kokt för lunchlådor så tog lite, synd att slänga. Gott var det, mycket mycket gott! Ohh så gott! Till detta färsk inköpt äpplemust från Kiviks musteri. Friskt och somrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0