Dryck för en atlet

2013-06-1813:41:00
Mer Shopping!!!
 
Blev även till att springa om systemet igår. Vi tänkte ha en två flaskor vin till hemmet och jag passade på att köpa lite till mig själv inför midsommar. Detta är vad jag kom hem med. (Kan tilläggas att det var två av varje ölflaska men behövdes inte för foto-sessionen).
 
 
Det är ett rosé, alkoholfritt. Tror det är den som Josefin tipsat om. Kanske inte till midsommar men trevligt att ha hemma. Kan man ta ett glas rosé på balkongen och sen ändå sticka ut och träna, alternativt tvärtom. Går med alkohol också men det är smaken och känslan jag är ute efter. Så om det kan göra mindre påverkan på min träning är det utmärkt.
 
Det blev ett bubbel också, mousserande vin från Australien. Tog det som var minst sött enligt spec. Även detta alkoholfritt. Detta tänkte jag man kunde ha till midsommar, börja med lite bubbel tillsammans med resten av fixet.
 
Sedan blev det öl. Mariestad och Staropramen. Mariestad mest för det är en sån typisk svensk semesteröl på något sätt. Vet inte hur det kommer sig men det bara är så, blivit så. Även dessa två alkoholfria. Om man nu kommer ta sig en liten snaps till sillen så behöver man ju inte daska på med en öl på 10,5% också. Så kan man komplettera med dessa.
 
Så, jag går inom systemet och kommer ut helt fri från alkohol. Hoppades på att han skulle vilja se leg på mig också när jag betalde men icke då. Synd de inte säljer mer sånt här i vanliga matbutiker. Det finns ju alkoholfri öl som säljs men inte rosé, vin, bubbel etc. Hade varit toppen!

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Det är jag som är skyldig till rosétipset ja ;) Det är tyvärr slut hos leverantören nu dock så jag hushåller med den enda flaska jag har i kylen...

Svar: Ah, strålande. Insidertips =)Det verkade finns gott om det på systemet sist så kanske ska ta och köpa in mig någon extra när jag tittar förbi. Just in case.
Pierre

2013-06-18 @ 21:02:52
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0