Ironman 2014?

2013-06-2612:27:00
Följer ju en hel del bloggar och läste på Karins blogg om hennes upplevelse på hennes senaste Ironman och man blev inget annat än taggad och sugen att köra en till. 2011 körde jag min och har bara hunnit med en enda. Körde i Kalmar som året efter köptes upp och genomföres av Ironman. Detta innebar att priset gick upp till det dubbla plus att man måste vara i Kalmar i 4 dagar istället för 3. Så kostnaderna gick upp, min träning gick ner så valde då att inte köra någon.
 
Men jag har varit taggad ett litet tag nu. Det kommer upp känslan om att få prestera igen och slå mitt personbästa som egentligen inte alls är något bästa.. bara en genomförare. Men har istället siktat in mig mot Köpenhamn som har Copenhagen Challange. Ett triathlon i full Ironman distans men arrangerat av YWC Sports. Priset är halva det av Ironman och det ligger lite närmre så behöver egentligen inte ha boende på plats, även om det nog ändå blir så med tanke på tiderna. Men det är lättare transport.
 
Nu läste jag idag, precis idag, om att Ironman köpt upp YWC Sports och tänker fortsätta köra deras tävling under eget regi. Det är ju jättekul att bli arrangerade av Ironman som gör bra och stora tävlingar. Dock misstänker jag att priset återigen kommer gå upp till det dubbla igen även här. När de köpte upp Kalmar så nämnde det att priset kommer bli samma som för alla tävlingar då de vill att det ska vara lika oavsett var man kör. Lite synd bara att de börjar köpa upp all konkurrens eller vad man ska kalla det.
 
Men får se.. Har ett år på mig att bättra på och löpningen har börjat ordna upp sig ändå så får se hur det går under kommande marathon och så får cyklingen få sig en redig uppiffning också. Fan det är ett härligt lopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0