JuiceUp!

2013-06-0414:24:00
Idag blev det en vilodag. Även om jag inte känt värk eller besvär i benen efter helgens löpning och cykling så tror jag nog att de kan få behöva lite vila. Det är de värda. Så idag blev det ingen träning på morgonen och eftermiddagen/kvällen är fullbokad med annat så det blir som sagt vila idag. Så skönt ibland.
 
Lunchen togs in på stan idag. Passade på att göra ett litet ärende och åt där istället så hinner man med allt. Funderade länge på vad jag skulle ta och tänkte göra ett nytt försök att bättra min buffé hantering med en liten kina-restaurang som har riktigt god buffémat. Men när jag skulle hämta min cykel efter mitt ärende upptäckte jag en nyöppnad historia. JuiceUp. Mitt gamla gym, Fitness24Seven, har byggt ut och de har även antingen inkluderat en egen juice/smoothie/salladsbar eller så är de en kedja eller fristående som öppnat upp. Trevligt i vart fall. Den måste vi ju testa.
 
 
Så det blev en sallad döpt till Happy Pig. Beståene av pulled port, pacannötter, cornichoner, sallad, gurka, tomat och rödlök. Fint paketerad, de öppnar upp den, öser upp allt i en skål, i med smaksatt olivolja, blanda blanda och så ner i paketet igen.. hokey. Slänge med lite coleslaw då det är så gott men det ångrades sedan, återkommer. Dryck, blev lite sugen på en smoothie då det var så länge sen så valde mig fram till en Get Lucky (inga subtila tankar här) som bestod av jordgubb, mango, passionsfrukt, basilika, agave och yoghurt. De hade också i is såg jag vilket verkade perfekt för en solig varm dag som denna.
 
 
Lunchen åts utomhus, det var så klockrent! Salladen var god! Kändes ibland bara som att de glömt skölja salladsbladen. Lite lätt knaster i tänderna precis som lite jord eller så.. men kan även vara kryddor eller annat. Jag är inte 100 % haj på det här med sallad och det har väl känts lite så ibland så antar att det är något med salladen. Men god!
 
Coleslaw tog jag ju. Den ångrade jag lite. Tillförde inte så mycket och smakade mest midsommar. Kändes som traditionell coleslaw (vilket jag trodde det var det enda de hade) men som de sedan "piffat" upp med hackad rödlök, dill och även gräddfil så smakade mest som något tillbehör till midsommarsillen än coleslaw så den får dåligt betyg. Varför komplicera och förstöra klassiker? Om jag köper en coleslaw så är det coleslaw jag vill ha.
 
 
Smoothien var god. Isen hade inte riktigt krossats eller smält så det fanns lite att tugga på. En smaksak men jag hade nog kunnat skippa det. Speciellt när det avslutningsvis låg ett par stora bitar kvar. Inget farligt, bara smaksak. Kan ju annars ha igång blendern ett litet tag till då jag hade kvar lite hela bär i botten så en stund till och allt hade nog varit perfekt. Men gott i solen! Kanske iofs skulle nöjt mig med juice till salladen.
 
På det hela taget helt ok. Blev lite dyrt med allt men bara sallad och juice hade nog varit lite bättre. Frågan är bara om jag får chansen att smaka igen. När jag stod och väntade insåg jag att jag gått in genom deras nödutgång som de antagligen öppnat upp för att få in dagens leverans. Bredvid fanns slussen som man måste gå igenom med kort för 24Seven så om det enbart för för gymkunder undrar jag om de blir så långlivat. Aja, det lär vi väl se hur det ligger till så småningom. Kul med fler salladsbarer!

Kommentarer
Postat av: Olov

Va e cole slaw?? jaså du menar sallad!?

Åt du sallad till salladen??? ;)

Svar: Yepp. Beställde extra sallad, tyckte att sallad inte var sallad nog. Do you sallad?
Pierre

2013-06-04 @ 22:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0