Årets lopp, än så länge

2013-03-0313:51:00
Redan i mitten av förra året började man anmäla sig till årets lopp. Det är helt galet vilket tryck det är på större lopp! Jättekul att intresset är så stort men det ger ju mig problem!
 
Men efter många om och några fåtal men så har listan för årets planerade lopp skapats. Den har vuxit, den har sprängt min budget, den har krympt, den har försvunnit och den har formats och bankats på tills den ser ut något ungefär som nedan. Det blir lite blandat och som återigen nämnt, Klassiker loppen är borttagna. Sparar in de pengarna och försöker komma i form istället och sätta personbästa nästa år istället. Det blir lokala lopp, en hel del löpning och iallafall ett triathlon. Borde vara mer men ska försöka att inte fylla min sommarkalender med lopp utan faktiskt få tid att träna och utvecklas också.
 
Det blir också lite nytt i form av hinderbanor. Mycket populära utanför Sverige och det finns lopp som jag tittat på men ännu inte lyckats ta mig till. Men så kommer de hit och klart man vill vara först på plats! Så något nytt också, hoppar det blir skitkul. Svårt att kunna tro något annat.
 
Så blir det skönt avslut med Berlin Marathon. En långweekend med tösen i Berlin med kultur, god mat och dryck samt ett litet lopp.
 
Listan är dock inte slutgiltig, det blir alltid lite fler lopp som man kastar sig in i för skojs skull. Testade på orientering i höstas och tror det kan bli ett par sådana lopp i år också. Det var roligt.
 
 
LoppDisciplinDistans (Km)
Göteborgsvarvet Seedningslopp Löpning 10
Thoughest Hinderbana 8
Lundaloppet Löpning 10
Göteborgsvarvet Löpning 21.1
Karlstad Stadslopp Löpning 10
MalmöSimmet Simning 2
Malmö Triathlon Triathlon 1.5 - 40 - 10
Though Viking Hinderbana 12
Midnattsloppet Löpning 10
Berlin Marathon Löpning 42.2

Kommentarer
Postat av: Natti

Det var ingen dålig lista det där :-)

Svar: Tackar. Dock kortare än den brukar vara men i år orkar jag inte flänga omkring i Sverige lika mycket. Det kostar en del att transportera sig och bo. =) Men jag brukar spontant lockas in i små lopp lite varstans under året så blir väl några till. Men det är roligt!
Pierre

2013-03-03 @ 16:30:48
URL: http://fitmama.shapemeup.se/
Postat av: Josefin Sjöberg

tjurruset?

Svar: Sprang det förra året och det var ett kul lopp men det blir dyrt med alla lopp och att köra fram och tillbaka samt boende om det behövs. Finns redan en hel del lopp på listan så tyckte att den fick vara för i år då jag även har ett annat lopp i Stockholm planerat. Förra året åkte jag till Stockholm två helger på raken för att springa och det blev rätt så dyrt för mig. Tänkte köpa ny cykel i år också så då får man ta och spara lite. Samt att med altför många lopp blir det lite svårare att planera träning då man ofta ska anpassa sig för att pricka formen för loppen. Nästa år kanske man kan spinna loss igen. =)
Pierre

2013-03-03 @ 16:46:40
URL: http://jossefinast.blogg.se/
Postat av: Josefin Sjöberg

Men vi skulle ju åka till karlstad och springa tillsammans ju!

2013-03-04 @ 10:27:16
URL: http://jossefinast.blogg.se/
Postat av: Emmas Vikt(iga)

Vi kanske ses på 3 av loppen då. seedningsloppet, gbgvarvet och karlstad stadslopp. :) De ska jag vara med i iaf.

Svar: Gbgsvarvet finns det en liten chans men en chans. =) Enormt lopp med enormt mycket människor så svårt att hitta folk, men av någon skum anledning lyckas man ibland. Karlstad Stadslopp finns nog en chans. Seedningsloppet springer jag i Helsingborg så tror inte samma stad dessvärre. Men hade varit kul att springas förbi! =)
Pierre

2013-03-06 @ 19:57:27
URL: http://emmasviktiga.blogg.se
Postat av: Emmas Vikt(iga)

Nä det är ju så sant. Men du får haffa mig om du ser mig. Rosa prick. ;)

Svar: Detsamma. Troligen dammoln ;)
Pierre

2013-03-06 @ 20:03:49
URL: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0