Matlådor! Matlådor everywhere!

2013-03-0421:33:51
Att jag skulle springa efter jag kommit hem idag var klart. Sedan var det bara vilket typ av löppass jag skulle välja. Finns så mycket att välja på. Intervaller, distans, kort, kuperat, lugnt, obetydligt, överdrivet, spurt och så mycket mer. Men denna vecka är rätt så packad med händelser och aktiviteter att det kommer bli stressigt. Så jag skulle spendera resten av måndagskvällen med att laga mat för veckan så gott det går så.. lugn löpning i en mil skulle det bli.
 
Började lugnt och det gick fortare än jag tänkt. Det var ju positivt. Men direkt därefter sjönk tempot och det började bli jobbigt att hålla mig precis under 5 min per km. Shit.. det här är ju tungt och jobbigt. Ska inte jag hamnat i lite bättre form ändå? Tja.. sprungit en tre fyra gånger åt det mer regelbundna hållet så nej.. det krävs nog lite mer innan resultaten börjar trilla in. Ta det lugnt nu, nu stressar du sådär igen och vill se resultat direkt. Allt tar sin lilla tid, bara inte ge upp.
 
 
Fick min mil och fick upp tempot lite i slutet. Efter att ha hållt en ungefärligt tempo på 4:55 min/km så pressade jag ner det lite till 4:42 min/km de sista 3 km. Skulle ju ta det lugnt också så.. varför börjar jag då alltid stressa och pressa mig själv? Vet inte om jag ska vara glad över mig själv eller bara är lätt dum som inte kan hålla mig till en plan. Fast 10 km är inte så långt, det är ok att pressa lite. När distanserna ökar så får tempot sjunka lite så man inte sliter ut sig. Tänker på alla avsnitt av Bones man tittat på och de analyserar slitskador på benen.. undrar just hur mitt skelett ser ut och vad de hade kunnat läsa ut.
 
Väl hemma i vart fall så blev det dusch, värme och sen matlagning. Stekte upp kassler och slängde ner det i två lådor med potatismos. En kyckling och currygryta med en hel del nudlar. En annan röd curry kycklinggryta med ris blev det också och en champinjonsoppa. Ja, detta och en sjuhelsikes massa disk. Ska äta någon dag ute och så så det borde hålla för veckan fram till fredag då det blir grillning! Hoppas på bra väder nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0