Nu får allt ordna upp sig

2013-03-1920:19:41
Idag blev det ett besök hos farbror Naprapat. Har ju gått ett bra tag och haft sketnaont i ryggen så nu fick det vara nog. Blev tipsad om en kille som är naprapat för svenska friidrottslandslaget så det lät ju bra. Även trevligt när folk man känner också varit där, känner man sig lite säkrare.
 
Han tog en titt på ryggen, fick böja på mig och vrida och vända. Lite pet, lite smärta och lite mer böjande så kom han fram till att det är inte direkt musklerna i ryggen utan i en kota eller rättare mellan två kotor. Antagligen har jag vid tillfälle för länge sen böjt mig åt ett håll som gjort att ballongen (som han så fin kallade det för enkelhetens skull) mellan kotorna trycktes ut och nu är det irriterat och argt runtom. Antagligen en inflammation också som gör att det hugger till så fort jag försöker böja mig åt "fel" håll. Så vi har nu identifierat vinkeln, jag ska smeta på lite antiinflamatoriskt på ryggen nu ett tag framöver och se om det inflammerade kan gå ner. Sedan blir det till att långsamt låta kroppen återhämta sig och jag ska göra små rörelser för att få saker och ting på plats igen.
 
Det är helt ok för mig att fortsätta springa samt även träna men ska ta det lugnt och inte ha alltför tunga vikter och speciellt inte framtungt. Inte böja mig så mycket framåt utan svanka lite mer för att trycka tillbaka "ballongen". Så har lite att försöka tänka på framöver. Suck, hoppas bara det blir bra.
 
 
Firade det hela efteråt att direkt köra med mina gamla löparskor till Runners Store igen. Hälen har spruckit och det börjar gå sönder i tyget i hälen på ena skon. Lite väl taskig kvalité tycker jag för ett par så dyra skor som dessutom ska vara skitbra för långa distanser. Så jag åkte tillbaka med kvitto och hörde mig mig för. De tittade på skorna, kände lite och konstaterade att "absolut, de löser vi". Klockrent! Det är sån service jag gillar!
 
Så han stack ut till lagret och kom tillbaka med ett par nya fina Asics Gel Kamayo 19. Mina tidigare är ju ett par snyggt röda Kamayo 18. Men det var ju fjolårets modell så nu blev jag uppgraderad. 20 gram lättare och rätt så snygga färger ändå. Föredrog nog ändå den djupröda färgen på de förra men detta är rätt så schysst också. Testade storlek och tog ett par som var 0.5 mindre så lite tajtare, ska nog bli bra. Se om de även sitter bättre än de förra. Så ska jag komplettera med ett par svarta Xtenex eller lock laces så blir skiftet på triathlon ännu snabbare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0