Plask och skvällt och mer plask

2013-03-1310:32:45
Igår så hann jag knappt med att få koll på träningen så blev inget direkt bloggande heller. Men lite träning hann jag definitivt med och får väl ta och rapportera såhär i efterhand.
 
Tisdag morgon började med simning. Av diverse anledningar var jag tvungen att ta bilen på morgonen och på eftermiddagen var det plan att jag skulle ha mitt första pass med PT så jag skippade mage/rygg passet och tog simning istället. Nu blev det ingen PT utan framflyttat.. men vill ju simma så vi kör på det iallfall. Får plaska runt lite och känna sig duktig.
 
Kom till gym med liten 25 m pool. Det lät lite oroväckande när jag sköljde av mig innan jag graciöst äntrade simhallen med mina Speedos (det är av modell jammer så inte den lilla varianten, ni kan andas ut). Fick en smärre chock. I värsta fall kan det finnas runt 8-9 personer som delar på 4 banor. Det är värsta fall. Oftast kan man få en egen bana när man är sådär tidig på plat. Men nu sprattlade det runt kanske en 12 pers och varierande spurtade fram med dolme, paddlar och annat eller höll huvudet högt för att inte blöta ner håret och sakta svinga sig fram från kakelplatta till kakelplatta. Happ..
 
Frågade en lite försiktigt om det kanske var bokat såhär 0630 en tisdag eller om jag bara hade otur? Jag hade bara otur men hon var vänlig nog att dela sin lilla sträcka med mig så det blev till att simma lite. tog inte med paddlar elle annat. Jag har inte simmat på ett bra tag så är nog bäst att ta det lugnt till en början och bara simma, få rörlighet tillbaka. Kör nog så ett par gånger framöver så musklerna piggnar till och inte börjar med att anstränga dem.
 
Klockan var med och registrerade passet. Den slutade på 1,225 m. Detta är så inte möjligt utan måste stanna på helt 50 m så det var antingen 1250 m eller lite mer. Jag valde idag att inte hålla koll på räkningen själv utan bara simmade på istället, någon liten paus för vätskepåfyllning och vänta på rätt tillfälle att simma ut så man inte krockar med horden av simmare som är på väg mot en i samlad rad. 29:42 minuter och ett SWOLF på 49. Minns inte vad jag haft innan men tror inte den var så imponerande, var ju inte tanken heller denna morgon.
 
Bra start! Både på dag och simningen. Få se om man kanske letar sig ner till stan och 50 m pool nästa gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0