Vikten av mat

2013-03-0110:24:41
Jag har på sistone försökt ta med lunchlådor varje dag och äta bra mat till middag. Bra mat hela dagen egentligen men med inslag av lite annat som är gott men kanske inte lika nyttigt. Bara för jag tränar vill jag inte bli av med livets goda, det får ta den tid det tar att gå ner i vikt. Jag har ingen direkt deadline.
 
MEN! Det var inte direkt det jag tänkte på utan mer vikten av att äta regelbundet och bra. Är dig mätt och svält dig aldrig. Jag har ätit mig bra mätt dagligen och det har gått utmärkt att hålla mig på en bra nivå, varit pigg, mätt, nöjd och belåten. Gott med energi för träning och bara.. allmänt bra. Igår råkade jag ta en lite för liten lunchlåda till jobb och jag blev inte helt mätt på det. Tänkte att jag kan komplettera med en macka senare innan jag sticker hem. Men det blev aldrig av. Så jag blev redigt hungrig väldigt tidigt så det blev middag tidigare än vanligt. Suget på onyttig mat växte betydligt större än vanligt. Åt en bra portion mat till middag men kände mig fortfarane hungrig efteråt och småsugen på sött och onyttigt. Som jag även slutligen lyckades hitta och äta upp. Så nu är det åtminstone borta men bara det här extrema suget på mat, på onyttigt, på sött och att aptiten ökade något så fruktansvärt.
 
Nu ska jag inte säga att det är 100% säkert enbart för att jag åt lite mindre till lunch. Men det är första gången på väldigt länge jag känt såhär och det kom i anslutning till för lite mat när jag väl ska äta. Så det lutar ju åt det men det är upp till er att tolka och ta till vara på eller ej.
 
Men som lärdom var den bra. Ät ordentligt när du väl ska äta så slipper du småätandet, eller större chans till det åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0