Aeroflaska, snabbt och rangligt

2013-05-3109:39:35
Igår eftermiddag skulle jag ta en cykeltur. Direkt efter jag kom hem från jobb skulle jag bara montera ihop Aeroflaskan från Profile Design lite snabbt på styret och sen iväg.
 
Ja.. det hela började med att jag öppnade upp samtliga paket och strödde ut allt framför mig. How the hell do I do this? Gummiband, 5 sorters karrborrband, 8 delar karrborrtejp, flaskan, sugrör delad i två, en gul fluffluffmeshdonut, flaskan, ställningen och lite till. Jag vill ju bara ha praktiskt vatten! Det är såna här tillfällen man ska ta bild.. men som jag i mer frustration börjar kasta mig in i saker för att få dem fixade.
 
Minns jag såg något på youtube för den där instruktionsbladet kan de ju använda som dasspapper och tror det river lite väl mycket för att det ska vara praktiskt. Men youtube to the rescue as always så efter en kort film såg det ju inte så svårt ut.
 
Svabba med lite alkohol, välja ut 4 av de 8 bitarna karrborrtejp att sätta fast på ställningen samt styret. Sedan på med ställningen.. känns skev och ostabil men det blir nog bra. Det ska gå fort det här, hela poängen med tempo. Sedan välja ut 2 av de 5 banden att sätta fast ställningen med, att förankra den med på styret. Jag  behöver ungefär 4 cm band.. de är runt 14? klippa av är en möjlighet men inget jag vågar göra nu! Sedan gummiband som ska stabilisera själva flaskan. Gummiband?? Fan va snyggt det här blir, så stilrent.. crap.
 
 
På med banden och flaskan hänger snett. Den är stabil..isch.. men på plats. Får peta och dra lite så blir det lite bättre. Sätter ihop sugröret (!), för ett enda långt hade varit komplicerat.., och sedan fyller på med vatten. Tada.wav.. det är en tempoflaska på mitt styre. Det gick ju smidigt och med massa delar över. Fluffluffdonut av meshnät fick ligga kvar i påsen. Den ska antingen vara i (why?) eller ersätta locket som ett enklare påfyllningsverktyg men det kommer skvätta sata.. armband kanske?
 
Cyklingen då? Jodå, det var lite vind och lite ¨so-so men det gick runt. Hann inte med lika långt som jag hade önskat. 37.5 km blev det på 1 timme och 15 min. Samma sträcka som sist fast med en paus vid vändpunkten då jag körde lite fartlek och var helt slut i benen. Gick långsammare än sist, snittade 29.7 km/h. Vet inte om jag kan skylla på vinden.. flaskan.. eller bara mig själv som inte är stark nog. Tur man snart ska ut igen då.
 
 
Testade även mina tri-tights också, med en mindre paddning. Gick utmärkt. Men antingen så har de något litet vasst i sig.. eller så satte sig en geting på baksida lår och stack mig. Något stack till, det sved, men försvann efter en liten stund. Kan byxor bitas?
 
Flaskan då? Jodå, det fungerade. Den satt där hela rundan, sugröret gick att dricka ur och vid varje gupp skvätte det lite vatten lite överallt. De föreslår att man ska klippa av en bit av sugröret så det blir bättre anpassat.. jag skulle vilja förlänga det.. jag  gör något fel. Kul också sen när man häller i en energidryck i flaskan under ett triathlon och man blir sticky-sticky på benen efter en cykelrunda. Ha.. om någon springer omkring med flugor jagandes kring benen är det bara jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0