Race Report Lundaloppet

2013-05-1118:36:00
Dags igen för årligt event. Lundaloppet. Ett av de första loppen jag sprang och ett återkommande lopp som jag springer årligen. Mest för smidighet men alltid kul med lopp som ligger nära till hands. Det blir så mycket enklare!
 
 
Började morgonen med en strålande frukost. Ciabattabulle med bacon och ost. Mmmm, breakfast of Champions! Detta följdes av en kort promenad i lite halvsol innan den försvann bakom de alltför mörka molnen och en 2 timmar innan start så åt jag en halv räk/laxbomb. More food of a Champion! Kan väl erkänna att mitt pepp och laddning för loppet inte var den bästa. Kändes som lite svullnad eller bara något fel i mitt högra knä och var bara inte pepp. Speciellt efter en seg löpning i torsdags. Men Lundaloppet brukar vara kul så man peppar nog till när man väl kommer ner.
 
Vädret var bra. Molnigt så ingen stekande sol. Behaglig temperatur på en runt 14 grader och väldigt lätt vind. Perfekt! På med mina nya skor och nya strumpor som inköptes igår. Japp, alltid helt rätt tillfälle att testa nytt på lopp, hehe. Idag gör jag allt man inte ska känns det som. Ett par tunna vita löparstrumpor från Seger blev det. Ingen bomull alls i dem, perfekt! Efter loppet var de inte så vita längre. Mina nya blåa skor färgar visst av sig. Vem kunde gissat de..
 
 
Peppade till mer väl på plats. Drack min PWO då den brukar få igång mig lite och jag startade en rätt så bra uppvärming på idrottsplatsen. Min skärmmössa var på också. Inte så mycket för solen men för att hålla svetten på plats. Långt borta från mina ögon.
 
Börjar närma sig start och jag går ner mot kompisseedningen. Tänkte att ställa sig vid 45 tiden blir nog bra. Sprang ju på 44 minuter på seedningsloppet i Mars men känner mig inte så laddad men kan ju hoppas man drivs med. Knyter om skorna, väntar och startskottet går. Går fram mot startlinjen och sätter igång klockan och benen. Det flyter på utmärkt. Rullar iväg och håller jämnt tempo med övriga runtom. Känns skitbra och jag ökar bara liiite. Känns fortfarande utmärkt och försöker att inte dra på mer även om det känns som det hade gått hur lätt som helst. Första kilometern är inte klar än så vi ska inte köra slut på oss direkt. Första kilometern passeras, klockan vibrerar och jag kollar min km tid. 4:01. Ehh.. va? Hur i.. se på fan. Detta går ju bra. Jag kommer ju vara helt slut efter 4 km men vi testar. Nu drar vi på.
 
Rullar framåt och det känns bra i ben, fötter och allmänt överallt. Temperaturen är perfekt. Fortsätter med bra tider och springer om lite folk man känner och både får drag och drar. Hittar en gammal vän som vi växlar om att dra lite, fungerar utmärkt! Efter halva biten börjar jag bli trött men lite nerför och sen uppför igen. Känns lite i backen men det är bara så kort kvar, kämpa på! Tiden är bra, vi håller den där.
 
 
2 varv avklarade och svänger ner mot målet. Klappar händerna och manar på publiken att heja. Skriker "Hurra för mig" och någon svara "Hurra för dig". Tack. Den hakar nog många på och tar emot som pepp. Orkar inte spurta in de sista 200 metrarna till mål. Annars är det ett schysst avslut men jag har denna gång verkligen kört slut på min energi och iom att jag inte tillfört något så är det dött. Avslutar istället med lite höga knän, segertecken och allmänt roligt/fult ansiktsuttryck för att ploja till det lite. Klart man ska ha lite skoj också!
 
 
Stoppar klockan och tittar. 41:54. Tar bort 1 sekund i huvudet som tog mig att passera linje och faktiskt stoppa tiden. !!! 41:53. Det är nytt PB! Det är tamigf*n inte sant. Så fort har jag aldrig sprungit milen förut i mitt liv! Det finns hopp för en iallafall. Även med en superb uppladdning med baconmackor och räk/lax-bomber. Det ger mig bara mer ved i elden att bästa uppladdning inför ett lopp är mat som gör en glad och inte trolldeg! Best in life!
 
 
Nu ska jag fortsätta i dekadens och köpa pizza! Hurra för mig!!
 

Kommentarer
Postat av: Suz

Heja!!

2013-05-11 @ 23:12:14
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Postat av: Josefin Sjöberg

hurra för dig ;)

Svar: Hurra för mig! Tack! =)
Pierre

2013-05-17 @ 20:19:06
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0