Skum sprudlande morgonkänsla

2013-05-3111:05:00
Pigg morgon. Utvilad morgon. Tidig morgon. En perfekt morgon. Solsken, sprätt i benen och på gymmet till öppningen. Oh, så prima!
 
Ännu en gång stegar vi bort till ställningen och kör igenom 4 set chins. 10 - 9 - 6 - 6. Det är 1 (!) mer än i onsdags. Sedan blev det dips. Sköna dips, dippa tårna i sankmark eller annat gottegott. 20 stycken till att börja med. Sedan gick jag bort till väggen och plockade på mig ett bälte och därefter en 5 kg vikt att hänga. Ett fint stycke 5 kg hängandes mellan låren.. ja..(får man skriva så?)... så blev man lite tyngre. Därefter blev det 15 och 9 dips till med vikt. Kul! Det gör vi om! Så ska det kännas.
 
Springer ivrigt iväg (läs går) och kör latsdrag. 73 kg står det på som sista viktplatta och jag kör 3 x ex antal reps.. minns faktiskt inte, så många jag orkade. Svetten sprutar och det börjar värka i skuldror och armar. Sweet, nu pressar vi på ännu mer.
 
 
Bicepscurl 3 x 10 på 30 kg växlas med axellyft utåt 3 x 10 med 9 kg hantlar som även där växlas med axellyft framåt med 2 x 10 på 12 kg och avslutar med 10 reps med 14 kg. Detta då 10 per arm.
 
Oh, the sweet burning sensation. Me so happy! Vet inte.. känner mig bara lite lätt sprudlande idag. Vet inte om det klär mig men antar att PWO:n som jag tog innan träningen kickat in nu istället. Haha..
 
Plankan, 3:30 min och så två omgångar ryggresning varav andra med 5 kg vikt och avslutade med lite strech av sätesmuskeln innan jag måste springa upp och duscha. Fort ska det gå! Sedan är man redo att möta fredagen med slappa spända armar.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Starkt :D Lycka till med löpningen idag förresten ;)

Svar: Tackar ;) Japp, löpningen ja. Den är jag klar med nu. Tänke jag skulle plita ner lite om de men kan redan nu avslöja att det var fantastiskt roligt!
Pierre

2013-06-01 @ 10:47:48
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0