Äsch, det går ju käpprätt åt helsike!

2013-09-2509:51:03
Jag är trött. Så förbaskat trött. Även om jag sover mina runt 7 timmar om natten så är jag helt slut. Förstår inte varför jag är så trött. Är det för man inte rör på sig lika mycket som innan? Sover dåligt? Dålig kost? Vet inte men allt skall undersökas men det är så irriterande att gå runt med ögonlock som bara vill krypa ner.
 
Statusuppdatering! Är ju medlem i Funbeat och där registreras och jämförs antal tränade minuter mot mina vänner. Har under sommaren legat bland minst top 3, rätt så ofta på första plats. Runt en 1500 och 2000 minuters träning räknat de senaste 30 dagarna. Nu? 190 minuter... slaggar omkring i botten. Har inte tränat sedan första september. IDAG var första gången jag cyklade sedan dess. IDAG! Det gick iofs bra, (jepp, jag minns ännu hur man cyklar) och kunde ändå pressa på i de högre växlarna i uppförsbackarna så känns inte som man direkt tappat. Däremot var  det något i det skadade knäet som kändes. Är lite orolig, definitivt men ja, det gick ju. Cyklat 7 minuter och det vänder uppochner på min värld.. nu får jag tagga ner lite.
 
 
Fick även lite halskänning, irritering, påbörjan till förkylning i fredags. Så köpte och har använt ColdZyme. Sprutas i svalget varannan timme och det följdes i tre dagar. Irritationen försvann och jag kände mig frisk igen. STRÅLANDE! FANTASTISKT! Vilken dunderprodukt. Sedan så slutade jag.. lite irritation kom tillbaka och nu känner jag mig återigen lite av en påbörjan till förkylning och halsont på morgonen. Så använder den igen och försöker göra det oftare. Så det stoppar viruset från att fastna men verkar som de ändå finns kvar där, väntar på att skyddet ska försvinna så de kan attackera igen. Baskat!
 
 
Så de och lite instagram-inspiration fick mig att slå på stort och storhandla frukt och grönt i början på veckan. Blev ett fint fruktfat, däremot var valet av filter m.m inte rätt. Bara titta.. man kan tänka sig att det ser fantastiskt gott ut men vissa delar ser ju för fasiken redan ruttet ut! Haha, så går det när man fibblar i fel ljus. Men det är gott. Styckade ner det till tärningar och småbitar och la i lådor så nu har jag en perfekt liten buffé till frukost eller om jag vill göra en fruktsallad lite spontant.
 

Igår blev jag även sugen på pulled pork så sagt och gjort, det fixades. 1.7 kg kött blev omgjort till en strimmig massa i härlig bbqsås och till detta rördes det ihop en fin liten hög med coleslaw. Sjukt gott och så sjukt enkelt! Jag fuskar lite och gör inte egen bbqsås som den får puttra i utan köper två flaskor med Sweet BabyRays och blandar i. Hickory och så någon till.. gillar att mixa till de lite. 
 
Men ryggen verkar bli värre så jag antar lite att den hjälsamma magträningen jag så duktigt petade in i somras har börjat svika. Kan även bero på att jag svek den först. Så även om man känner sig lite så-så ibland.. så borde lite planka inte vara så svårt att slänga in. Borde man kunna få in rätt så enkelt.. kanske även redan idag? Varför vänta? Blir ju inte direkt bättre av att skjuta det framför mig.

Kommentarer
Postat av: Suz

Ajdå! Krya på dig!

Jag testade sprayen o tyckte att den sög men Karin upplevde att den funkade, kanske beror lite på hur tidigt man tar den :-)

Svar: Mjo. Den skulle räcka till tre förkylningar men har nu tagit slut på den redan för denna enda. =) Men tror den ändå lyckats hålla det hela i schack om man säger så. När man börjar känna sig sjuk och ett lopp närmar sig tar jag allt jag kan! "Här är 1000 kr, gör mig frisk!"-mentalitet. =)
Pierre

2013-09-29 @ 17:54:58
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0