Hamnat sex månader bakåt

2013-09-1811:46:22
Lika tyst som det varit på bloggen, så har även min träning varit. Sedan Tough Viking har jag inte tränat ens någon minut, knappt ens cyklat. Lite trappor och någon liten promenad definitivt men annars har det varit alltför lugnt. Det har även varit en hel del annat som varit igång så jag har även missat lite (mycket) på det här med kost och ätit både gott och mycket ibland så denna fantastiska superkropp jag lyckats odla fram har nu gått tillbaka i utvecklingen till något som liknar mig för 6 månader sedan.. och runt där.
 
Har inte sett det förrän just nyligen. Lite som när man skapar sin första avatar på WiiFit om ni spelat det någon gång? Borde finnas en video på det någonstans.. letar letar.. HA, visste väl de. Se video nedan och börja titta på 1:48. Ungefär den reaktionen som avataren har fick jag när jag såg mig i spegeln. Damn, var kom allt det där ifrån??
 
 
Så just nu börjat lägga på mig igen.. not good men inte så förvånande heller. Springer inget då jag har lite halvt valt att vila mitt knä så den är i bästa shape möjligt till Berlin marathon. Sprungit ett marathon tidigare med dåligt knä och det vill jag INTE göra om! Så ingen löpning.. borde köpa nya löparshorts och då även springa in dem men det kommer ju inte hända. Träning.. borde komma igång med det igen. Det har bara inte varit läge för det. Efter TV (Tough Viking) hade jag lite besvär med rygg och armar/axlar men det är löst nu så borde komma iväg. Bara haft fullt upp med annat som fått ta prio ett. Inget är som det var i augusti och det sätter sina spår.
 
Men nu är det Berlin som gäller. Därefter måste rutinerna in igen. Både nya och gamla. Tänkte jag skulle starta med en veckas detox. Aldrig provat det förutom men just nu känns det som kroppen skulle må bra av en redig rengöring. Har knäet fixat sig och allt känns bra efter Berlin finns det chans för ett lopp till i år innan säsongen stänger. Men annars är det fokus på rygg/mage. Speciellt mage för att hjälpa avlasta ryggen. Kanske ta ett besök hos en sjukgymnast för lite professionell hjälp. Just nu känns det som jag kastat mig utför ett stup och fumlar lite slumpmässigt bland en massa snören och rep och hoppas på att en av dem är rätt och kan hålla mig uppe.
 
Därefter blir det till att spendera hösten/vintern åt att bygga upp en kropp, lättare, uthålligare och starkare inför vårens utmaningar. Simningen blir till att få fram en grundstyrka i kroppen att orka nöta mig fram längre sträckor men kanske inte nödvändigtvis snabbare, även om det troligen kommer till. Löpningen blir nog kortare sträckor när kylan tar över och försöka bibehålla den prestation jag har nu, sakta bygga på. Sen hamna på gymmet ofta och se till att man ser snygg ut när man kommer ut till våren igen, hehe.
 
Nu ska jag bara få ordning och igång allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0