Tror jag fått en bestraffning

2013-09-0310:13:34
Håller på att skriva ner en liten Race Report från helgens lopp, Tough Viking och för en gångs skull finns det lite att skriva om. Löptävlingar är mestadels.. jag förberedde.. sen sprang jag.. blev lite trött där på slutet.. tada.wav jag är i mål! Man springer helt enkelt. Men nu finns det lite mer man kan plita ner så förhoppningsvis tänkte jag plita ner det och bli klar under dagen.
 
Men är lite bitter just nu.. hade hoppats på att få vila lite igår (vilket jag iofs fick, inga problem där) och sen komma igång med träning idag eller så.. men det blir inget och det retar mig något så fruktansvärt!
 
Under loppet slog jag i mitt vänstra knä rätt hårt så det blev lite skrapmärken men knäet svullnade upp så jag inte kunde böja det efter jag kom i mål. Efter lite vila, en burgare och traskat runt lite så gick svullnaden ner och den är nere nu men knäet värker och jag kan inte böja det helt, då hugger det till. Så jag behöver vila knäet nog helt fram till Midnattsloppet på lördag.
 
Fick även stanna till en två gånger under loppet för att böja lite på min rygg då den värkte något så fruktansvärt. Den gillade inte att böjas och kastas runt så pass och det sitter ännu i. Behöver nog göra mer plankor, gick ju så bra sist och det var ju idiotiskt att jag slutade med mina plankor bara för att det just då kändes lite bättre.
 
Igår knakade det till i höger axel på morgonen och har värkt och hindrat mig från att höja min arm helt både igår och ännu idag. Vaknade upp av att min vänster armbåge värker och jag inte kan böja den heller helt.. Vet inte om jag gjort något elakt men någon form av bestraffning får jag, den saken är klar!
 
Så som det känns just nu.. blir det ingen träning idag.. lär inte bli någon imorgon heller och därefter.. ja.. vila fram till lördag, iallafall benmässigt. Får se hur resten av kroppen återhämtar sig. Bara det inte är sedvanliga höstskadorna som redan kommit..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0