Loppen 2012

2012-10-1714:32:00
Under 2012 blev det lite lopp sprungna, cyklade, simmare eller hur man nu skulle göra för att ta sig från start till mål. Alltid kul att testa på nya lopp med nya banor och utmaningar men så har man de där speciella loppen som man bara måste springa varje år. Nu i söndags så sprang jag mitt sista planerade lopp för detta året och tänkte jag skulle sammanfatta dessa här. Några har fått en lite längre beskrivning så de länkas iväg till sina respektive berättelser. Blir nog lite mycket text så för att göra det lite bättre för er så delar jag upp det, så blir det något mer att se fram emot helt enkelt. Dessvärre har jag inte så mycket bilder från loppen heller.. så det blir en medaljkavalkad!
 
 

Vasaloppet - Öppet Spår
Datum: 26 Februari
Tid: 09:48:35
Sträcka: 90 km 

Hastighet: 9,17 km/h 
Tempo: 06:32 min/km  

 

En mil i kroppen innan, inte alls bästa uppladdningen men hopp om att kunna genomföra det hyfsat ändå. Men det kändes att kroppen inte var van vid längre påfrestning så lite muskler gav upp halvvägs eller så. Hade otur med vallan som elakt skrapades bort av halvt hjälpsam och halvt icke-tänkande vallaservice. Hade köpt till valla kvällen innan, dyr men bra valla då jag inte har så pass bra kunskap om det än. Hade en liten del av fästet som skrapade i när jag åkte så tänkte att vallaservice på plats vid andra stoppet kunde hjälpa mig. Men de lyssnade inte utan skrapade bort allt och satte dit något enklare sket. Ok glid men sämre fäste efteråt. Aldrig heller sett så mycket upplogade backar förrut, nästan alla större backar var sabbade och överallt låg det avknäckta stavar och trugor. Folk var väl livrädda när det går för fort men att förstöra spåren gör det ju bara ännu jobbigare att åka nerför. Så det gick inte så bra som jag hade önskat. Men vädret var fint..


Lundaloppet
Datum: 5 Maj
Tid: 00:45:39
Sträcka: 10 km 

Hastighet: 13,14 km/h 
Tempo: 04:34 min/km

 

Gick lite bättre än väntat så nöjd. Dålig träningsmängd innan så var lite nervös att man skulle få en alltför dålig tid. Höll jämnt bra tempo så kände mig aldrig riktigt slut eller att det var jobbigt, göttans! Härligt väder, lite blåsigt men inget som direkt besvärade. Så det hjälpte att vila sig i form inför loppet. Hann inte träna tillräckligt innan så blev vila vila och åter vila. Det är något med lopp som driver fram extra krafter i en.

 


Göteborgsvarvet
Datum: 12 Maj
Tid: 01:45:07
Sträcka: 21,2 km 

Hastighet: 12,1 km/h 
Tempo: 04:58 min/km


Bra väder, behagligt. Körde i lugnt tempo och det höll hela vägen. Även här blev det till att vila i form efter lite för lite träningsmängd innan loppet. Är ju lite väl tajt efter Lundaloppet för att hinna få in så mycket mer träning. Kändes oväntat bra efteråt så hade nog mer att ge men är väldigt nöjd. Har förhoppningsvis min plats kvar i samma startgrupp för nästa år. Tänkte mig springa ett seedningslopp i mars under 2013 så antingen att man säkrar sin nuvarande plats eller lyckas hoppa fram någon grupp. Hade varit super om man kunde komma lite längre fram. Lite mer stress på morgonen innan loppet men skönt att komma in tidigt. I våras åkte jag upp med en polare och när jag hade sprungit mitt varv och kommit i mål så lyckades jag precis ta mig igenom målområdet och tillbaka till startgrupperna för att vinka iväg hans startgrupp. Det är något extra de!

 


Vätternrundan
Datum: 15 Juni
Tid: 11:59:00
Sträcka: 300 km 

Hastighet: 25,03 km/h 
Tempo: 02:24 min/km

 

Vätternrundan fick en så pass stor berättelse att det blev ett helt eget inlägg. En händelserik runda som gav mig en 2 timmars tillägg på tiden, vilket jag mer än gärna hade kunnat skippa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0