Det här är min dag!

2013-05-2709:13:10
EN FANTASTISK MÅNDAG! Måste bara få säga detta med lite större bokstäver och det gör det inte direkt rättvisa heller. Vet inte varför jag är så sprudlande idag men det känns bara som det kan vara en fantastisk start på en minst lika fantastisk vecka. Solen lyser, det är lite lätt Beijingsmog-moln-täcke i himlen men det är ljust och jag känner mig pigg och alert. Kan vara den stora dosen PWO som jag tog tillsammans med frukost. Benen pirrade rätt så ivrigt när jag gick ut till cykeln. Det är det jag gjort fel alla dessa gånger.. halva dosen bara.. nu kittlar det dödsskönt i kistan!
 
 
Måndag morgon och det blir gym för hela slanten. Första timmen åtminstone. Chins, dips, axellyft, latsdrag, rotationer, ryggresning och magträning. Nacken fortfarande lite stel så ville inte utmana det helt och hållet men jag är lite för tung för chins men kände mig väldigt stark för axellyft. Dips känns som jag hamnar i den där farliga cirkeln med lika många reps och set varje morgon. Något måste hända! Antingen ett set till eller så börjar jag klämma på vikt. Enklast är ett set till då jag gjort så för chins. Mest för att få in fler totala reps per morgon.
 
Ryggresning har jag också kört på med 3x15 om morrnarna och jag funderade för mig själv.. varför? Så jag körde på så många jag orkade och det blev 35, 30, 25. Utan några vikter då. Hepp.. där ser man.. I've been doing it wrong all this time.. bad me.
 
 
Sedan blev det hopp på cykel och iväg. Pigg, fräsch och bara sprallig för en måndag! Idag tänkte jag även att jag kör Min Dag i mitt lilla experiment, att mäta kaloriförbrukning för lite olika dagar och se jämförelsen mellan. Så idag blir det cykling ToR jobb, gym, trappor och någon form av aktivitet på eftermiddagen. Fantastiskt väder också så tror nästan jag tar en promenad efter lunchen också. Kan läsa mer om mina tankar bakom experimentet här. Tidigare har jag enbart hunnit med en Lat Dag så nu blir det jämförelse efter att dagens mätningar. Då jag även lyckats dela upp det i gym för sig så fortsätter jag så och tar mätning för exempelvis en timmes PW för sig. Så kan man stälal dessa mot de dagliga mätningarna. Hur mycket kan en timmes PW bränna och vad gör det i jämförelse med en hel dags förbrukning?
 
En annan bloggare som jag följt ett bra tag nu är Emma som även hon fann det hela intressant och skall köra sin egna mätning med liknande scenarion/dagar som jag har. Följ med där också så blir det lite kul med jämförelse mellan oss två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0